ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 مرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگو با مجید انصاری

آقای روحانی در گفتگوی اخیر

مسئله همه پرسی را مطرح کرد

 
 
 
 

 

حجت الاسلام مجید انصاری معاون سابق حقوقی روحانی و عضو کنونی مجمع مصلحت نظام نیز در ارتباط با همه پرسی در مصاحبه ای با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی "ایرنا"  گفت:

می توانیم از راهکار همه پرسی که در قانون اساسی پیش بینی شده، در مواردی که منجر به اختلاف نظر جدی سیاسی یا اقتصادی است، بهره گیریم. وقتی این راهکار وجود دارد و می تواند به مشاجرات پایان دهد چرا از این ظرفیت استفاده نکنیم.

آقای روحانی این نکته را در مصاحبه مستقیم اخیر خود تأکید کردند که ما برای برون رفت از مشکلات و بحران ها و ایجاد انسجام در قانون اساسی راهکار داریم و هیچ بن بستی وجود ندارد و اگر موضوعات منشا اختلافات جدی باشند، لاینحل نیستند.

برخی ها از روی آگاهی یا یا ناآگاهی همه پرسی را مساوی با نوعی تجدید نظر خواهی در برخی خطوط نظام یا ساختار نظام تلقی می کنند و به همین دلیل علیه آن موضع می گیرند.  درحالیکه مراجعه به آرای عمومی برای مسائل بسیار مهم غیر از بازنگری در قانون اساسی است و روش متعارفی محسوب می شد که در بسیاری از کشورها به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد. مثلا اخیرا کشورهای اروپایی برای جدایی یا ادامه حضور در اتحادیه اروپا همه پرسی برگزار کردند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: