ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 مرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 27 مرداد

شارلاتان بازی های جدید

به بهانه تقسیم دریای خزر

 
 
 
 

۱ - شرق

 - عضو مجلس خبرگان: اگر این نظام چیزی شود، در آخرت همه جزغاله می شوند. ص۲

 - عسگراولادی: روسیه همسایه شمالی با ما صاف نیست و منافع خودش را در نظر می گیرد.

 

 ۲ - دنیای اقتصاد (اتاق بازرگانی)

 - حق ایران ۵۰ درصد سهم دریای خزر است. افکار عمومی به حق معترض هستند که در چنین وضعیتی ناگهان روحانی کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر را بدون مقدمه امضا می کند. مردم می گویند در حالی که تب غرب ستیزی شدید است چرا باید به روسیه اعتماد کرد؟ (اینها شارلاتان بازی است. آنوقت اگر هم که 50 در صد سهم ایران بود 50 در صد هم سهم اتحاد شوروی یعنی دو کشور. حالا بعد از فروپاشی اتحاد شوروی چهار جمهوری مستقل باضافه ایران مرز آبی با خزر دارند. این شارلاتان بازی های مردم فریب بسیار شبیه همین شارلاتان بازی های توسط سلطنت طلب هاست.)

 

 ۳ همشهری

 

 - الهه کولایی در گفتگو با همشهری: ما علاقه مند نیستیم که نظام حاکم بر کشور را با نظام فروپاشیده شوروی مقایسه کنیم، اما در واقع این حکم خداوند است که در سراسر قرآن کریم ما را به مطالعه سرنوشت اقوام دیگر توصیه کرده است. به طور طبیعی هرچی مشکلات ایران با غرب شدت بیشتر پیدا کند، به سود روسیه است. باید  نگاهی واقع گرایانه با آنچه در دریای خزر اتفاق افتاده است، نسبت به روسیه داشته باشیم. روسیه نمی تواند شریک راهبردی ایران باشد. به نظر من ما نیازمند رویکردی هستیم که از شیخ دیپلمات به عنوان کسی که با محیط بین المللی و الزامات آن آشنایی دارد، انتظار می رود. (این هم از اصلاح طلبی که مردم فریبی می کند و فکر کرده دست راستی ها لقمه دهانش خواهند گذاشت.)

 

 ۴ ایران

 

 - ظریف: کنوانسیون خزر افتخار است. تعجب می کنم از برخی دوستان که این افتخار ملی را بی ارزش جلوه می دهند. بحث 50 درصد در خزر مبنایی ندارد.

 

 ۵ رسالت

 

 - رئیس مؤتلفه: امریکایی ها در هیچ نقطه ای از جهان، مصون از حملات مقاومت، چه ایرانی و چه غیر ایرانی نخواهند بود.

 - رحیم پور ازغدی: حرکتی که از قم 40 سال پیش آغاز شد، جهان را تحت تاثیر قرار داده، اما نسل جدید تصور می کند حرف های انقلابی کارساز نیست. ص۲

 

 ۶ کیهان

 

 - رئیس تعزیرات تهران: اخباری دریافت کرده ایم مبنی بر اینکه برخی کالاهایشان را به صورت شبانه به گاوداری ها منتقل کرده اند که حتما رد آنها را خواهیم گرفت.

 

 ۷ - قدس (آستان قدس)

 

 - حجت الاسلام قرائتی: علم باید انسان را بزرگ کند، نه مغز او را.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: