ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 مرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 29 مرداد

کودتائی از نوع کودتای

9 دیماه 88 در اتاق خواب ترامپ

 
 
 
 
 

 

۱ ایران

 

 - یکی از آقایان اظهار داشته اند «اینکه فلان کالا گران شده چه ارتباطی با روحانیون دارد؟»

ایران نوشت: «مگر نه اینکه ترکیب مجلس استصوابی است، دستگاه قضایی از هر حیث در اختیار روحانیون است، حتی رئیس دولت نیز روحانی است، هرکس به هر نسبتی که صاحب قدرت است باید مسئولیت پذیری داشته باشد.» صفحه اول

 

 ۲ جمله

 

 - هزار مدرسه فرسوده در پایتخت. ص۸

 

 ۳ اطلاعات

 

 -  ۴۰ سال ازماجرای هولناک سینما "رکس" آبادان گذشت.

 

 ۴ جوان

 

 - یک میلیون و ۴۰۰ هزار چک برگشتی در تیر ماه  ۹۷.

 

 ۵ رسالت

 

 - حاجی دلیجانی نماینده میمه: اجناس محتکران چه سرنوشتی پیدا می کند؟ ص۲

 

 ۶ قدس

 

 - مصباح یزدی: «خدایا غلط کردیم ما را ببخش.»

 

 ۷ همشهری

 

 - توفیق، نیم قرن طنازی مکتوب برای مردم ایران؛ پای صحبت های "حسن توفیق". ص۸

 

 ۸ - دنیای اقتصاد

 - سرمقاله: احدی حق دخل و تصرف ولو در حد یک قطعه سکه فروخته شده در بانک مرکزی را ندارد.

 

 ۹ - جام جم

 

 - قالیباف و یک پیشنهاد اقتصادی به ۳ قوا؛ سبد کالایی بر مبنای محور جهیزیه برای ۶ میلیون خانوار به رشد تولید داخل هم کمک می کند.

 

 ۱۰ - هفته نامه ۹ دی (ارگان کودتای ۸۸)

 

 - ملانیا در کاخ سفید اتاق جداگانه ای دارد. "ملانیا" منتظر پایان دوره ریاست جمهوری و جدا شدن از ترامپ است. ص۴

 

 ۱۱ کیهان

 

 - عارف گفته «به دلیل انحصارطلبی ها، سرمایه عظیم توده های مردم را از دست داده ایم، مزیت گفتمان ما جذب حداکثری است از "سروش تا گوگوش" ما نمی توانیم کسی را حذف کنیم»

کیهان نوشت: به همین دلیل نیز در فتنه آمریکایی- انگلیسی- اسرائیلی "جنبش سبز" از گوگوش تا سروش نقش آفرینی کردند.

 - رئیسی، کاندیدای ریاست جمهوری ۹۶: قطعا جوانان ما به راحتی می توانند مؤثرترین گام ها را برای حل مسأله زلزله اقتصادی کشور بردارند.

 

 ۱۲ آرمان

 

 - حسین راغفر در گفتگو با آرمان:

سوال: نمایندگان اتاق بازرگانی می گویند «اگر صدای بخش خصوصی شنیده می شد، امروز شاهد بروز چنین مشکلاتی نبودیم»

راغفر: «دقیقا همینطور است. البته بخش خصوصی واقعی، نه این دلالانی که اسم خودشان را بخش خصوصی گذاشته اند. اسم بازاری که سر مردم کلاه می گذارد را نمی توان "بازار سرمایه" گذاشت.» ص۹

 

 ۱۳ - ماهنامه قلم یاران (شماره ۱۲ - مرداد ۹۷)

 - قلم یاران نوشت: مجله بنا به نزدیکی "رخداد ۲۸ مرداد" (منظور کودتای ۲۸ مرداد است) و  بنا به رسالت آزادی بیان در مطبوعات، اقدام به چاپ مقاله محمود کاشانی فرزند آیت الله کاشانی کرده است.

محمود کاشانی: «تحریف ها در کتاب کودتا نوشته "یرواند آبراهامیان"؛ وی در سراسر این کتاب به تبلیغات دروغین "کودتا علیه مصدق" پرداخته که فریب دادن مردم و نوجوانانی است که ذهن آنان خالی است. مصدق اصولا مخالف ملّی کردن صنعت نفت بود. آیت الله کاشانی در سراسر عمر خود با شاه هیچ دیداری نکرده است. تنها ۲ روز پیش از درگذشت آیت الله کاشانی، محمدرضا شاه به دیدار آیت الله آمدند. زاهدی بدون اطلاع آیت الله کاشانی در مجلس متحصن شد. »

 

(آیت الله کاشانی: «مصدق شاه را مجبور کرد که ایران را ترک نماید، اما شاه با عزت و محبوبیت، چند روز بعد بازگشت. خداوند عادل است و آنچه امروز بر مصدق گذشته نتیجه عدل خداوندی است. طبق شرع شریف اسلامی، مجازات کسی که خیانت کند مرگ است.» کتاب جدل های تاریخی - عماد الدین باقی ۱۳۸۳ تهران)

 

(رفتار کاشانی پس از کودتا: کاشانی از مسافرت نیکسون معاون رییس جمهور امریکا به ایران استقبال کرد و طی پیامی که به وسیله فرزند ایشان مصطفی کاشانی در ملاقاتی که در ساعت ۹ صبح روز شنبه ۲۱ آذر - پس از کشتار دانشجویان در ۱۶ آذر - در کاخ والا حضرت شاپور عبد الرضا با جناب آقای ریچارد نیکسون به عمل آورد، مراتب تأسف پدر خود، حضرت آیت الله کاشانی را از اینکه ایشان نتوانستند به علت بیماری با آقای نیکسون دیدار کنند، به ایشان ابلاغ نمود. تاریخ معاصر ایران به یاد ندارد که کاشانی در موقع تصویب قرارداد کنسرسیوم توسط دولت سپهبد زاهدی، او را خائن اعلام کند. - گوشه هایی از تاریخ معاصر ایران جلد سوم - رسول مهربان)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: