ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 تیر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

زندگی دروازه بان تیم ملی

"روزگار" مرا مثل توپ فوتبال

تا دروازه تیم ملی شوت کرد!

 
 
 
 
 

 

"علیرضا بیرانوند" دروازه بان تیم ملی ایران که در بازی ایران و اسپانیا خوش درخشید، سرگذشت پر حادثه ای را تا رسیدن به دروازه تیم ملی فوتبال ایران طی کرده است. کارگری نانوائی و رفتگری شهرداری و خیابان خوابی بخشی از این زندگی است. خودش می گوید.

متولد سال 71 در خرم‌آبادم، از بچگی علاقه بسیار زیادی به فوتبال داشتم. پدرم اصرار داشت به جای اینکه وقت خود را برای بازی فوتبال بگذرانم کارگری کنم و بتوانم پول دربیاورم. همیشه توپ، لباس فوتبال یا وسایل فوتبالم را پاره می‌کرد که دیگر نتواند بازی کنم و من هیچ‌وقت خسته نشدم و بالاخره با کار کردن در نانوایی بربری در خرم‌آباد توانستم پدرش را راضی کنم که فوتبال هم بازی کنم. تا بالاخره پول‌هایم را جمع کردم و بلیت اتوبوس خریدم و به تهران آمدم. در راه با حسین فیض که مربی تیم وحدت تهران بود همسفر شدم و او به من گفت اگر 250 هزار تومان بدهی تو را به تیم می‌برم. من هیچ پولی نداشتم و همین را به فیض گفتم و او با این حال من را به تیم برد. در بازی تدارکاتی درخشیدم ولی این تیم خوابگاه نداشت و در میدان آزادی می‌خوابیدم.  همه دستفروش‌های آنجا من را می‌شناختند. بعدا قرار شد در ازای شستن ظروف یک پیتزا‌فروشی شب‌ها را آنجا بخوابم. در آن روزها به تیم جوانان هما رفتم و در آنجا هم بازی می‌کردم. یک بار سعید ریاضی مربی‌مان ساعت یک و نیم شب به رستوران آمد. نمی‌خواستم مرا ببیند اما تصادفا دید و برایم گریه کرد و گفت چرا تا به حال درباره کارت نگفته بودی؟ بعد از آن به یک کارواش رفتم و مدتی در آنجا کار کردم.

بعد معرفی شدم به شهرداری و هر روز از ساعت 5 در خزانه در حوالی مترو رفتگری کردم.

در همه این مدت پدر و مادرم نمی‌دانستند من در تهران کار می‌کنم. تا اولین قرارداد را با تیم نوجوانان نفت بستم. 900 هزار تومان پول دادند که آن را به خانواده‌ام دادم و به آنها گفتم در تهران فوتبال بازی می‌کنم.

وقتی از نوجوانان به امید رفتم رقم قرارداد به دو میلیون و 500 هزار تومان رسید. پس از ‌آنکه نفت به لیگ برتر آمد، قراردادم 85 میلیون تومان شد و حالا با قرارداد یک میلیارد و 900میلیون تومانی که قراردادی دوساله با پرسپولیس است برای این تیم بازی می‌ کنم.

شهرت بیرانوند به بلند پرتاب کردن توپ، پرواز بلند خودش برای گرفتن توپ و دست‌های بلندش است. خودش در این‌باره می‌گوید: «دست‌های بلند من جان می‌داد برای شستن ماشین شاسی بلند.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 تیر

 
 

اشتراک گذاری: