ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 تیر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 5 تیر

رویدادهای این روزها را

باید بدقت، زیر ذره بین دید!

 
 
 
 

 

تیمی از معتمدین رئیس جمهور قرار است امروز (سه شنبه) به کشور پادشاهی عمان سفر کند. عمان در سالهای گذشته پل ارتباطی برای تماس و مذاکره با امریکا در جمهوری اسلامی بوده و نخستین مذاکرات اتمی پیش از روی کار آمدن روحانی بدستور رهبر در عمان انجام شد. با این سابقه، سفر هیات ایرانی به عمان نمی تواند بی ارتباط با تماس و مذاکره با امریکا باشد و این ادامه مذاکراتی است که در پادشاهی اردن میان اسرائیل و جمهوری اسلامی از یکسو و امریکا و جمهوری اسلامی از سوی دیگر انجام شد. تمام شرایط نشان میدهد که هیچ راه گریزی جز مذاکرات علنی و مستقیم با امریکا نیست و آنها که در حکومت با این مذاکرات مخالفت می کنند، از آن بیم دارند که موقعیت گفتگو با امریکا از دستشان خارج شود و سرشان بی کلاه بماند، والا آنها نیز با مذاکرات با امریکا مخالف نیستند زیرا سونامی اقتصادی ناشی از تحریم ها در راه است.

همزمان با این خبر، سرلشگر رحیم صفوی فرمانده سابق سپاه و فرمانده کنونی اتاق موشکی جمهوری اسلامی و مشاور نظامی رهبر ناگهان وارد صحنه شد و طی سخنان تحریک آمیز و جنگ طلبانه ای گفت: « عربستان دست از پا خطا کند هزار موشک به سمت شان شلیک می کنیم.»

این سخنان یا در جهت کارشکنی در گفتگوهای پیش رو در عمان است که بعید به نظر می رسد زیرا چنین گفتگوئی بدون موافقت رهبر ممکن نیست و یا نوعی قدرت نمائی برای داشتن دست پر برای مذاکره با امریکا از یکسو و ترساندن عربستان برای کار شکنی نکردن در این تماس و مذاکره! ورود به صحنه بازار برای اعتراضات و تظاهرات نیز گوشه دیگری از اختلافات پشت صحنه برای عقب نماندن از مذاکره با امریکاست. حتی شعارهای پراکنده ای که روز گذشته علیه خامنه ای در تهران داده شد. از جمله شعار " توپ، تانک، فشفشه- خامنه ای کشته شه". شعاری که بیشتر به ترساندن رهبر برای ندادن برگ برنده مذاکرات با امریکا به روحانی است و یا زمینه سازی برای ترتیب دادن یک تظاهرات حکومتی برای حمایت از رهبر که شاید پیش زمینه کودتا علیه روحانی نیز باشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 تیر

 
 

اشتراک گذاری: