ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 تیر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

 ولایتی درمسکو:

چرا با امریکا مذاکره کنیم؟

وقتی غیر قابل اعتماد است!

 
 
 
 
 

 

بخش هائی از سخنرانی علی اکبر ولایتی پس از دیدار با پوتین در اندیشکده «والدای» روسیه:

ولایتی درباره تحریم‌های امریکا علیه ایران گفت: ایران به مباحثات با روسیه و چین درباره برجام ادامه می‌دهد. روسیه و چین درباره برجام کمک‌های بسیار کرده‌اند، ما آینده درخشانی برای روابط با روسیه می‌بینیم. ادعا‌های اسرائیل درباره عقب‌نشینی نیرو‌های ایرانی از مرز‌های جنوبی سوریه را نادیده بگیرید. حضور ایران در سوره هیچ ارتباطی به اسرائیل ندارد. ایران حضورش در سوریه را با مسکو و دمشق هماهنگ می‌کند . روسیه آماده است تا ۵۰ میلیارد دلار در بخش نفت و گاز ایران سرمایه‌گذاری کند. همکاری نظامی - فنی با روسیه، اهمیت زیادی برای ایران دارد. "ایران هیچ تمایلی به مذاکره با دولت آمریکا ندارد". آمریکا غیرقابل اعتماد است، پس چرا (دوباره) با آن‌ها مذاکره کنیم؟

علی‌رغم تحریم‌ها، ایران هیچ مانع برطرف نشدنی برای فروش نفت خود نمی‌بیند. ما حتی تحت تحریم نیز به صادرات نفت خود ادامه می‌دهیم. اگر ایران نتواند نفت خود را از خلیج فارس صادر کند، هیچ کسی دیگر هم نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

وی درباره تمایل ناتو و آمریکا برای استقرار نظامیان خود در مرز ترکیه - سوریه نیز گفت: چنین مسئله‌ای را به رسمیت نمی‌شناسیم و با روسیه و دیگر کشور‌ها مانع تحقق آن می‌شویم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 تیر

 
 

اشتراک گذاری: