ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 تیر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نجف، کاظمین و بصره

قدرت نمائی مقتدا صدر

با تظاهرات در 3 شهر عراق

 
 
 
 
 

 

تظاهرات در نجف و کاظمین و بصره همان قدرت نمائی است که مقتدا صدر برای تعیین تکلیف دولت آینده از خود نشان داد. تظاهرات که تا اشغال فرودگاه و جلوگیری از نشست و برخاست هواپیماهای ایران انجامید. دهها خبر و عکس از این تظاهرات در ایران منتشر شده بی آن که یک کلام گفته شود مقتدا صدر زیر بار دولتی نمی خواهد برود که تحت نفوذ جمهوری اسلامی باشد. تفسیر تظاهرات بصره و کاظمین و نجف همین  دو جمله است!

طرفداران ادامه ارتباط دولت با جمهوری اسلامی به بهانه تشکیل دولت وحدت ملی شیعه می خواهند قدرت مقتدا صدر و توان مانورهای او را محدود کنند و مقتدا صدر تاکنون زیر بار تشکیل چنین دولتی نرفته و تظاهرات روزهای اخیر در شهرهای شیعه نشین عراق قدرت نمائی صدر است.

جمهوری اسلامی می کوشد طرح «5+4» خود را در عراق به دولت برساند. یعنی توافق نیروهای شیعه پنجگانه، قانون، نصر، سائرون (جبهه به رهبری مقتدا صدر) که دراینصورت نخست وزیری که انتخاب می شود با رای 4 از 5 بر جبهه سائرون صدر برتری عددی خواهد داشت و نخست وزیر خود را به قدرت خواهند رساند. یعنی همین وضع کنونی درعراق که مقتدا صدر با شعار نه ایران و نه امریکا دربرابر این وضع ایستاد و از مردم عراق رای گرفت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 تیر

 
 

اشتراک گذاری: