ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 تیر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 24 تیر

اتاق بازرگانی، به لانه اصلی

فساد و غارت تبدیل شده است

 
 
 
 

 

۱ - دنیای اقتصاد (اتاق بازرگانی)

 - سرمقاله، موسی غنی نژاد : اخیرا از قول برخی مسئولان رده بالای دولتی نقل شده که در شرایط فعلی جنگ اقتصادی، سخن گفتن از "اقتصاد آزاد" بی معنی است و دولت باید کنترل خود را بر اقتصاد بیشتر کند. این اشتباه مهلک در دهه 1360 نتایج فاجعه باری را به همراه داشته است. در چنین شرایطی، هیچ دور از ذهن نیست که برخی جاسوسان و نفوذی های دشمن در کنار ساده لوحان و بی سوادان اقتصادی، نعل وارونه بزنند. اصطلاح جنگ اقتصادی در واقع کلید واژه این اتحاد نامقدس علیه "اقتصاد آزاد" است. در سیاست های "چپ گرایانه" اقتصادی، سر و کله "پهلوان پنبه های" سیاسی شکست خورده دوباره پیدا شده و با به هم بافتن رطب و یابس، اقتصاد آزاد را مسئول وضعیت اسفبار کنونی قلمداد می کنند. مدعیان با پاشیدن خاک در چشم مردم فریاد خواهند زد که نتیجه" بازار ثانویه ارز و ارز توافقی، "افزایش تورم و فشار اقتصادی بر مردم خواهد بود. از جبهه متحد جهال و جواسیس، انتظار عقلانیت، بیهوده است.

 

 ۲ شرق

 

 - بازار ثانویه ارز؛ فرسایش توان تولیدی کشور: ارکستر هم نوایی ارگان های رسانه ای تجاری در گوش ملت زمزمه کرده اند که رساندن کشور به رونق اقتصادی فقط از مسیر افزایش نرخ ارز می گذرد.

 

 

 ۳ همشهری

 

 - دبیر کل اتاق بازرگانی در گفتگو با همشهری: تعیین سقف واردات برای کارت های بازرگانی توسط دولت، مانع تخلف می شود. سو استفاده یعنی اینکه یک فرد با دریافت وکالت از صاحب اصلی کارت بدون پرداخت حقوق و عوارض قانونی ، کالا وارد کند. این مصوبه می تواند از شکل گیری رانت های یک شبه در تجارت خارجی جلوگیری کند.

 

 ۴ - ایران  (۲۳  و ۲۴  تیر ۹۷)

 

 - خداحافظی با کارت های بازرگانی اجاره ای و یکبار مصرف. هیأت وزیران شرایط حضور کارت های بازرگانی را اصلاح کرد. "مهم ترین این تغییرات که به امضای اسحاق جهانگیری رسیده محدودیت در واردات کالا و ممنوعیت انتقال کارت به دیگران برای "واردات" است. این کارت های بازرگانی اجاره ای با دریافت مدارک از افراد روستایی و  بی سواد و با پرداخت مبلغی در حدود ۷۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان به نام آنها، کارت بازرگانی ثبت می کردند و اشخاص اجاره دهنده کارت بی خبر از همه جا باید پاسخگوی تخلفات می شدند

محمد حسین برخوردار از فعالان "سابق" اتاق بازرگانی (برخوردار  هم اکنون عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی می باشد) در گفتگو با ایران می گوید: «استفاده از کارت های بازرگانی اجاره ای فساد آور است. صدور کارت بازرگانی تنها باید توسط بخش خصوصی صورت گیرد و دولت در آن هیچ دخل و تصرفی نداشته باشد»

 

(روزنامه ایران ارگان دولت با حمایت از برخی تجار خلافکار اتاق بازرگانی خاک در چشم مردم می پاشد. با یک سرچ ساده در گوگل می توان خواند که  "برخوردار" از سهامداران بزرگ شرکت سامسونگ بوده که در ماه ۵۰۰ کانتینر واردات به نام واردات لوازم خانگی به نام همین کارت های بازرگانی وارد می کرده است که به گفته گمرک ایران 3 هزار میلیارد  تخلف در واردات داشته و   پرونده آن در محاکم قضائی در جریان می باشد. روزنامه ایران در حالی به محدودیت دلاری برای سال اول و سال دوم  کارت های بازرگانی اشاره می کند که در این نوع کارت های یکبار مصرف سال دومی وجود ندارد و عضو اتاق بازرگانی که از این کارت ها استفاده میکند به جای 1 کارت می تواند 100 فقره کارت بخرد. کارت های یکبار مصرف گاهی تا چندین نفر دست به دست می شود تا به صاحب اصلی  می رسد)

عکس: محمد حسین برخوردار "سامسونگ" ایران.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 تیر

 
 

اشتراک گذاری: