ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 تیر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 26 تیر

فرستاده ویژه پوتین

امروز وارد ایران می شود!

 
 
 
 
 

 

نکات برگرفته از مصاحبه پوتین با شبکه اول تلویزیون روسیه که پس از ملاقات 3 ساعته با پوتین انجام شد و ترجمه آن در پیک نت روز گذشته منتشر شد، حاوی نکات مهمی در ارتباط با ایران بود که قطعا خوانندگان پیک نت به آن توجه کرده اند. این نکات آنقدر مهم بود که ما تصمیم گرفتیم بلافاصله آن را ترجمه و منتشر کنیم و دراین زمینه همکار ما "ایرج گلفام" به یاری ما شتافت. در آن مصاحبه به نکات دیگری نیز پرداخته شده بود، اما برای ما نکات مربوط به ایران اهمیت درجه نخست را داشت.

از جمله اشاره صریح پوتین به این نکته که

«ما (پوتین و ترامپ) توانستیم به تمامی مسائل اصلی که در نظر داشتیم بپردازیم. مشخصا در مورد جنوب سوریه در بلندی های جولان با توجه به خواست های اسرائیل ما به توافقی رسیدیم که قبلا با همتایان ایرانی هم در این مورد همآهنگ کرده بودیم و در کل من بر این باورم که راه خوبی را در پیش گرفتیم برای حل وفصل معضلات و نه فقط مسائل مربوط به سوریه. نظر ما در مورد توافق هسته ای با ایران تغییری نکرده  و بر اساس عدم توسعۀ سلاح های هسته ای در کل جهان و  ایران  یکی از کشورهایست که از سوی آژانس بین المللی تحت کنترل است و باعث تأسف خواهد بود اگر این اهرم  کنترل از بین برود .

ما از نگرانی های رئیس جمهور ایالات متحده آگاهیم و ترامپ مجددا در این رابطه گفت و خواست که به سیاست منطقه ای ایران و سلاح های موشکی ایران توجه داشته باشیم ، ولی در نگاه ما این نباید به نابودی برجام منتهی شود.»

بدین ترتیب مشخص است که ایران تعهداتی را در باره اسرائیل پذیرفته، از جمله عدم تحرک های نظامی در سوریه علیه اسرائیل. درباره برجام نیز از سخنان ترامپ چنین بر می آید که احتمالا ترامپ پذیرفته که در باره لغو برجام عقب نشینی کند و برای تحریم ها علیه ایران شتاب نکند.

این خبر که روز گذشته در مسکو اعلام شد مهر تائید است بر توافق هائی که در ارتباط با ایران انجام شده و سفر هفته گذشته علی اکبر ولایتی با پیام ویژه رهبر جمهوری اسلامی به مسکو نیز پیش از دیدار ترامپ و پوتین در همین ارتباط بوده است.

« الکساندر لاورنتف، امروز (چهارشنبه) بعنوان فرستاده ویژه پوتین برای تشریح انچه در هلسینکی بین پوتین و ترامپ گذشت  به  تهران میرود!»

بخش های دیگر مصاحبه پوتین با شبکه اول تلویزیون روسیه را در همین شماره پیک نت می خوانید.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 تیر

 
 

اشتراک گذاری: