منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 تیر ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار شهرستان ها و استان ها

 

در شهرک صنعتی خمین واقع در استان مرکزی یک انفجار روی داد که براثر آن آتش سوزی نیز به وقوع پیوسته و می گویند دو تن نیز کشته شده اند. ما توصیه می کنیم به خوانندگان خود که متن خبر را از روی لینک زیر بخوانند تا آنچه که پیوسته درباره سقوط کار روزنامه نگاری و خبرنگاری در جمهوری اسلامی نوشته ایم را به چشم ببینید. البته بعنوان مشت نمونه خروار.

معلوم نیست دلیل انفجار چه بوده؟ حادثه چه ساعتی اتفاق افتاده؟ آنچه منفجر شده مربوط به کدام واحد صنعتی بوده؟ و...

به جای رفتن دنبال پاسخ این سئوالات، خودستائی های مقامات محلی را مبنای خبر قرار داده اند و کلی حرف های تکراری و پوچ. درحالیکه خبر "اظهارات مقامات محلی" نیست، بلکه خود حادثه خبر است و یافتن پاسخ های بالا. این فاجعه در مطبوعات ایران پیش از انقلاب به ندرت ممکن بود در سه روزنامه اصلی کشور یعنی کیهان و اطلاعات و آیندگان روی دهد و اگر خبرنگار و یا خبرنویسی این خبر را اینگونه تهیه می کرد یا متهم به گرفتن پول از روابط عمومی فلان سازمان می شد و جریمه می شد و یا به ان دلیل که سواد روزنامه نگاری ندارد عذرش را می خواستند و باید می رفت دنبال یک کار دیگری. زیرا خبری که پاسخ 6 سئوال کلیدی که معروف است به جدول شش پاسخ در تمام مطبوعات جهان را نداشته باشد اعتبار انتشار ندارد زیرا خواننده را عصبی می کنند. آن 5 پاسخ باید در جواب این 5 سئوال داده می شد و بشود: چه کسی؟ کجا؟ چه وقت؟ چرا؟ چگونه؟

هر شب یک تیم 5 نفره اخبار روزانه پیک نت را از میان حدود 300 لینک خبری منتشر شده در مطبوعات و خبرگزاری های داخلی تهیه می کنند و با همین تجربه قاطعانه می گوئیم که روزنامه نگاری حرفه ای در جمهوری اسلامی سقوط کرده است.

انفجار در شهرک صنعتی خمین

http://www.entekhab.ir/fa/news/419868

 

 

انفجار مهیب در روستاهای اصفهان

http://aftabnews.ir/fa/news/535143

پرواز تهران استانبول لغو شد

http://aftabnews.ir/fa/news/535148

دستگیری مسافر فحاش مترو

http://aftabnews.ir/fa/news/535237

قاچاق کولر گازی

http://www.asriran.com/fa/news/621901

اجرای طرح امنیت در باشگاههای بدنسازی

http://www.entekhab.ir/fa/news/419863/

انفجار در شهرک صنعتی خمین

http://www.entekhab.ir/fa/news/419868


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 تیر

 
 

اشتراک گذاری: