منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 تیر ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار سیاسی – اجتماعی

 

در روزهای داغی که هاشمی رفسنجانی می خواست برای انتخابات ریاست جمهوری سال 92 نامزد ریاست جمهوری شود و می گفت و می نوشت که دراین باره با رهبری مشورت خواهد کرد، یک جمله مهمی از دهان او بیرون آمد. هاشمی نامزد شد و شورای نگهبان صلاحیت او را رد کرد اما آن جمله به یادگار ماند. او گفت که چند بار مراجعه به بیت کرده و پس از چند بار که به بهانه "نماز" و " استراحت" و "جلسه" دیدار ممکن نشد، بالاخره رهبر پاسخ خود را با واسطه به اطلاع وی رساند و گفت که با مشاورانش صحبت خواهد کرد و جواب قطعی را خواهد داد. البته در آخرین ساعات ثبت نام این پیام رسید و هاشمی دیگر معطل نشد و رفت ثبت نام کرد و شد آنچه که در تاریخ جمهوری اسلامی باقی خواهد ماند. یعنی رد صلاحیت هاشمی.

هاشمی بعدها  تلویحا در جریان شرح این ماجرا مطرح کرد که نمیداند آن مشاوران در بیت رهبری کیستند؟

واقعیت هائی پشت این سئوال پنهان است که باز میگردد به عریض و طویل بودن بیت رهبری بعنوان مرکز حکومتی در جمهوری اسلامی که مجلس و قوه مجریه فقط زیر مجموعه آن حساب می شوند! قوه قضاییه هم که مستقیما در اختیار این بیت است.

هنوز کسی نمی داند در آن مرکز حکومت چه می گذرد اما ماه زیر ابر نمی ماند و سرانجام بر همگان آشکار خواهد شد که در آنجا چه می گذرد.

دلیل ذکر این ماجرا اظهار نظر یک سردار سپاه است بنام محمد شیرازی که روز گذشته از تخم در آمد و بعنوان رئیس دفتر فرماندهی کل قوا مصاحبه کرد. مصاحبه او در تکذیب شایعات مربوط به عوض شدن فرمانده کل سپاه بود که این روزها در محافل مختلف صحبت آن است. اما بحث ما تکذیب این سردار و اصل شایعه نیست، بلکه عریض و طویل بودن بیت رهبری است که علاوه بر رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح که مستقیما زیر نظر رهبر است، تازه ایشان یک رئیس دفتر نظامی هم در کنار رئیس دفتر امنیتی، رئیس دفتر سیاسی، رئیس دفتر اقتصادی، رئیس دفتر خارجی (ولایتی) و دهها رئیس دفتر دیگر هم دارد که همه آنها در راس یک تشکیلات مفصل در بیت رهبری مستقرند.

ضمنا شایعه تغییر فرمانده کل سپاه پس از تغییر معاونت همآهنگ کننده سپاه و سپرده شدن مسئولیت وی به سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه بالا گرفته است. تغییرات و جابجائی هائی که هیچکس نمیداند دلائل آن چیست و رهبر هم در باره این تغییرات تاکنون کوچکترین دلیل و گزارشی نداده است.

 

سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد باز می گردد

http://www.entekhab.ir/fa/news/419968/

عکس/ آیت الله جنتی با بازگشت سپنتا رای نداد

http://www.entekhab.ir/fa/news/419981

 جابجائی فرمانده سپاه فعلا در برنامه نیست!

http://aftabnews.ir/fa/news/535428

مولوی عبدالحمید: جلوی سفرم به قطر را گرفتند

http://aftabnews.ir/fa/news/535386

آیت الله خامنه ای: مذاکرات با اروپا را قطع نکنید

http://www.entekhab.ir/fa/news/419987

35 سال میانگین سن طلاق در کشور

http://aftabnews.ir/fa/news/535436

پیام سپنتا نیکنام پس از تائید بازگشت به شورای شهر

http://aftabnews.ir/fa/news/535480

حج نباید به دلیل مشکل در روابط سیاسی تعطیل شود

http://aftabnews.ir/fa/news/535265/

تصاویر/ روزنامه های پنجشنبه  28 تیر ماه

http://aftabnews.ir/fa/news/535072/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 31 تیر

 
 

اشتراک گذاری: