ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 تیر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

قدرت موشکی بی نظیر

روسیه به نمایش گذاشته شد

راشا تودی- ترجمه و تدوین نوید بوستانی

 
 
 
 

 

روزنامه ستاره سرخ ارگان وزارت دفاع روسیه، هفته گذشته از مدرن سازی جدید ترین موشک های ضد هوایی و ضد راکت ارتش روسیه خبر داد.

طی روزهای گذشته راکت های ساخت صنایع نظامی روسیه، که گفته می شود در جهان بی نظیر است در پایگاه نظامی فضا- هوای قزاقستان، با موفقیت آزمایش شد. به گفته کار شناسان نظامی، ساختار این راکت ها بسیار پیچیده و سرعت حرکت آن ها در هر ثانیه 4 کیلومتراست و هیچ ابزار نظامی جدیدی قادر به پیگیری و مقابله با آن ها نخواهد بود.

این موشک برای محافظت در برابر حملات هوایی و هشدار و کنترل فضای روسیه  مستقر خواهند شد.

اخیرا وزارت دفاع روسیه با انتشار گزارشی از آزمایش موشک های فوق مدرن نیروی هوایی این کشور به نام«خنجر» و کمپلکس راکت های بالستیک میان برد که «سارمات» نامیده می شوند همچنین زیر دریایی بدون سرنشین« خدای دریا» که با کار کرد لیزری حرکت میکند و موشک های با سوخت اتمی « بورووستنیک»خبر داد.

سارمات،  مدل تازه شدۀ سلاح قبلی روسیه است که "ناتو" آنرا ابلیس نامگذاری کرده است. موشک قاره پیما با بیش از 200 تن وزن قادر به طی مسافتی در معیار نظامی بی انتها ( بدلیل دستیابی روسیه به موتور اتمی کومپاکت یعنی موتوری با سوخت اتمی و در معیار مینیاتوری) میباشد. این موشک قادر به حمل 15 بمب اتمی و همچنین توانایی خروج از جو و بازگشت آنست و  در کوتاه ترین مدت به هدف می رسد و هنگام فرود کلاهک آن باز و تا 15 بمب اتمی و یا هیدروژنی در کمترین فاصله بر سر اهداف می ریزد.

موشک خنجر هم اکنون در ارتش روسیه مورد بهره برداریست، این سلاح با سرعت بیش از 10 برابر ماخ با برد 2000 کیلومتر ، بدلیل مسیرِ و سرعتش غیر قابل دستیابی و هدف گیری میباشد.

فیلم راکت های سارمات و خنجر را در لینک زیر می توان ببیند:

https://russian.rt.com/russia/article/538088-pusk-raketa-pro

وزارت دفاع روسیه تاکید دارد که دستیابی به سیستم های جدید سلاح های استراتژیک تنها برای افزایش دفاع از خود و متحدین روسیه می باشد.

یاد آوری می شود ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اول ماه مارس، وجود این سلاح های بی نظیر را به اطلاع مجلس فدرال رساند.

در همین رابطه جلسه ای با حضور رئیس جمهور و اعضای هیات دولت و نمایندگان وزارت دفاع و صنایع نظامی روسیه در ماه مه، در سوچی جهت بحث و گفتگو برای ارتقای بنیه دفاعی کشور بر گزار شد.

در این جلسه پوتین وظیفه اصلی را بالا بردن توان نظامی ارتش و نیروی دریایی روسیه عنوان کرد و گفت: دولت برای تامین بودجه دفاعی از سال 2018 تا 2027 تا سقف 19 تریلیون روبل را در نظر گرفته است. امسال پیش بینی هایی را در نظر گرفته ایم تا به سلاح هایی دست یابیم که در جهان نمونه آن ها وجود نداشته باشد. مسلما سلاح های ما ضمن تامین امنیت کشور و مردم، تعادل استرتژیک جهانی را نیز در پی خواهد داشت.

https://russian.rt.com/russia/article/538088-pusk-raketa-pro


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 31 تیر

 
 

اشتراک گذاری: