منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 خرداد ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

 

منتخب اخبار منطقه و جهان

 

در چند پیام، خوانندگان از ما خواسته اند نظرمان را درباره شیوه انتشار اخبار در مطبوعات و سایت های ایران بنویسیم. پاسخ به این خواست دشوار است زیرا هر روز در میان نزدیک به 300 لینک خبری که ما از مطبوعات و خبرگزاری های داخلی باز کرده و کنترل کرده و برای انتشار برخی از آنها را انتخاب می کنیم، بارها شاهد انتشار جهت دار اخباری هستیم که کوچکترین اعتمادی به آنها نیست. این اخبار یا کپی شده از مطبوعات غرب و متاثر از سیاست های جهانی آنهاست و یا تحت تاثیر گرایش های سیاسی خود این سایت ها و نشریات و یا متاثر و همآهنگ با شورای تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای حکومتی.

برای نمونه روزنامه آفتاب در شماره روز گذشته خود حزب دمکرات کردستان عراق را که سرگرم مذاکرات سیاسی برای آینده پارلمان و انتخاب نخست وزیر عراق است، "جریان بارزانی" لقب داده است! و یا همین روزنامه این خبر جعلی مطبوعات جنگ روانی غرب را منتشر کرده اند که گویا "پوتین به اسد گفته باید اختیاراتت را کم کنی و او مخالفت کرده است" این نوع خبرها اعصاب آزار دهنده است و شما وقتی منتخب اخبار روز را در پیک نت می خوانید بدانید که از میان چه موجی از اخبار جعلی و جهت دار و پوچ و بویژه پر نویسی و روده درازی های خسته کننده ما خبرهائی را انتخاب می کنیم و خلاصه می کنیم و در برابر شما قرار میدهیم.

برای آن که یک خبرخارجی را هم در ادامه این درد دل بخوانید، اطلاع میدهیم که هر چه به انتخابات ترکیه نزدیک تر می شویم ارزش پول ملی این کشور در برابر دلار و یورو پائین تر می آید. البته این خبر را به آن جهت انتخاب کردیم که مسافران ایرانی ترکیه بسیار است و همچنین ایرانیانی که برای گرفتن کارت اقامت در ترکیه در آن کشور خانه و آپارتمان می خرند.

بهرحال روز گذشته ارزش یک لیر ترکیه در برابر یک دلار امریکا  به ۴.۵۹۲۰ لیر رسید. همین سقوط در برابر یورو نیز گزارش شده است.

 

تظاهرات 15 هزار کارمند در پاریس

http://www.entekhab.ir/fa/news/409989

سرگردانی کامیون های ترانزیتی در مرز دوغارون افغانستان

http://www.asriran.com/fa/news/611006

ونزوئلا کاردار و یک دیپلمات امریکا را اخراج کرد

http://www.entekhab.ir/fa/news/409974

روسیه 4 موشک قاره پیما آزمایش کرد

http://www.entekhab.ir/fa/news/409979

دیدارهای هیئت حزب دمکرات کردستان عراق با مقامات سیاسی

http://www.entekhab.ir/fa/news/409986/

وزیر خارجه چین راهی واشنگتن می شود

http://aftabnews.ir/fa/news/524902/

اسد پیشنهاد روسیه در باره کاهش اختیاراتش را رد کرد

http://aftabnews.ir/fa/news/524992/

مادورو رسما اعلام که رییس جمهور ونزوئلاست

http://aftabnews.ir/fa/news/524936/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: