ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 خرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پوتین خطاب به رهبران ژاپن و فرانسه

امریکا می خواهد فوتبال را

با قوانین "جودو" بازی کند!

 
 
 
 

در دومین شهر بزرگ روسیه "سن پترز بورگ" یک کنفرانس اقتصاد جهانی تشکیل شد که در آن نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهور فرانسه نیز شرکت کردند. بخش مهمی از کنفرانس به مسئله لغو برجام از سوی امریکا و حربه "تحریم" ها از سوی امریکا علیه کشورهای جهان اختصاص یافت و در همین ارتباط پوتین گفت:

تحریم ها به بازی فوتبال با قوانین جودو می ماند و نتیجه آن هرج و مرج جهانی است. در مورد روسیه تحریم های امریکا برای آنست که پیشرفت های تکنیکی در همه زمینه ها، از جمله در عرصه نظامی در روسیه فلج شود، اما کشورما در این زمینه از خیلی از کشورها جلو افتاده است.

در پاسخ "ماکرون" رئیس جمهور فرانسه نیز گفت: من به پایبندی همکار روس خود به عنوان بهترین ورزشکار جودو می کنم. ورزشکار با رقیب مقابل خود با احترام و با اخلاق رفتار می کند و من از آقای پوتین می خواهم در کنار هم در صحنه جهانی تاثیر گذار باشند. من هم شخصا خیلی به فوتبال علاقمند هستم و بیائید دسته جمعی بازی کنیم و به هم اتکا و به اعتماد کنیم.

در ادامه کنفرانس، پوتین درباره برجام و یکسویه آن توسط امریکا گفت: ایران به همه بندهای برجام متعهد بوده و دلیلی برای تحریم و تهدید این کشور وجود ندارد. ما از تعهدات بین المللی که وضع شده دفاع میکردیم و از ایران میخواستیم که همه موارد برجام را اجرا کند و باید گفت که ایران با تفاهم بسیار این تعهدات را اجرا کرد. امروز می توان گفت که همه موارد را ایران رعایت کرد. نقص برجام به ضرر همه منطقه است و همان مشکل کره شمالی را بوجود خواهد آورد. آیا ما همین مشکل و یا بزرگتر از آن را خواهانیم؟ منظورم انفجار منطقه میباشد. فکر می کنم پاسخ منفی است. نقص برجام از سوی ایران برای آن کشور قابل فهم نخواهد بود و ریسک های دیگری می تواند پیش بیآید و به پیچیدگی مسئله بیافزاید. روسیه همیشه از فعالیت قانونی سازمان ملل حمایت میکند و معتقد است همه مشکلات جهانی باید از طریق سازمان طرح و حل شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: