ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 خرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نزدیک ترین رابطه میان فرانسه و روسیه

رهبران اروپائی، نا امید

 از ترامپ راهی مسکو می شوند

 
 
 
 

 

کنفرانس اقتصاد جهانی که با شرکت بالغ بر 15 هزار نفر در شهر سن پترزبورگ روسیه تشکیل شده بود به کار خود پایان داد. در این کنفرانس هیات نمایندگی از 140 کشور جهان در  شرکت داشتند. نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهور فرانسه در راس مهمانان این کنفرانس بودند. کنفرانسی که پوتین رئیس جمهور روسیه آن را افتتاح کرد و اولین سخنران آن نیز بود. سطح قراردادهائی که دراین سفر میان نخست وزیر ژاپن و روسیه بسته شد و سخنانی که رئیس جمهور فرانسه پس از دیدار طولانی و دونفره با پوتین داشت نشان داد که شکاف میان امریکا و متحدان غربی آن عمیق تر از آن شده که بتوان آن را نادیده گرفت. نکته ای که جمهوری اسلامی هیچ گریزی جز در نظر گرفتن آن در مذاکرات دیپلماتیک خود برای حفظ برجام ندارد. مکرون در پایان همین گفتگوی دو نفره با پوتین اعلام کرد که برجام سندی است قانونی که فرانسه از امضای خود در پای آن ایستاده و از آن دفاع می کند.

مکرون رئیس جمهور فرانسه در پایان دیدار خود با پوتین رسما اعلام کرد که فرانسه از این پس می خواهند در صف مقدم گسترده ترین مناسبات با روسیه باشد. پیش از مکرون و نخست وزیر ژاپن، صدر اعظم آلمان خود را به مسکو رساند و با پوتین مذاکرات دو نفره انجام داد.

مفسران سیاسی رسانه های دولتی مسکو درباره نتایج دیدار مکرون و پوتین گفتند: مکرون که پس از دیدار با ترامپ در امریکا، نا امید راهی مسکو شده بود، در پایان سفر به مسکو سرشار از انرژی برای همکاری گسترده با مسکو بود.

https://www.1tv.ru/news/2018-05-27/345970-v_rossii_startoval_priem_zvonkov_na_pryamuyu_liniyu_s_prezidentom


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: