ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 خرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 12 خرداد

اخباری که از شایعه

به واقعیات خبری تبدیل شد

 
 
 
 

 

اخبار جسته و گریخته ای که طی دو روز گذشته منتشر شده نشان میدهد که شایعات مربوط به مذاکرات و تفاهم های امریکا و روسیه در کشور "اردن" که به نوعی به نیابت از ایران و اسرائیل نیز بوده، به واقعیات نزدیک شده است. پیک نت در شماره چهارشنبه گذشته خود (9 خرداد) نوشت:

«تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها" مصداق برخی خبرهائی است که در برخی رسانه های کشورهای اروپائی و یا عربی منتشر می شود و مقامات جمهوری اسلامی آنها را تکذیب می کنند. مثلا اگر 6 سال پیش رسانه های عربی می نوشتند و گویا نوشتند که جمهوری اسلامی در کشور "عمان" با امریکائی ها سرگرم مذاکره اتمی است مقامات تکذیب می کردند و گویا تکذیب هم کردند اما بعدها معلوم شد آن خبر درست بوده است. حالا هم مطبوعات عربستان و اسرائیل از برخی تماس ها با مقامات و پیک های جمهوری اسلامی در کشور اردن هاشمی خبر داده اند و سخنگوی وزارت خارجه که قطعا نه سر پیاز است و نه ته پیاز و جائی هم خبر ندارد، این خبر را قاطعانه تکذیب کرده است. تا ببینیم در آینده اصل خبر از کجا و بر مبنای کدام مصلحت درز خواهد کرد.»

اخبار دو روز گذشته در باره گفتگوی تلفنی وزرای خارجه امریکا و روسیه، سفر وزیر دفاع اسرائیل به مسکو و گفتگوی تلفنی نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با پوتین و چند خبر دیگری که در شماره امروز پیک نت می خوانید همگی نشان دهنده تائید آن شایعات است. حتی میزان عقب نشینی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی از جنوب سوریه (اطراف دمشق که فاصله اندکی با مرزهای مشترک سوریه و اسرائیل دارد) اعلام شده است. و باز، برخی خبرها که بعنوان شنیده ها به پیک نت رسیده حکایت از برخی مخالف خوانی ها در میان فرماندهان سپاه برای پذیرش عقب نشینی از اطراف دمشق دارد. از جمله از سوی سرلشکر سلیمانی فرمانده سپاه قدس که گویا به نوعی گوش او را کشیده اند. حتی گفته می شود برخی از مخالفان عقب نشینی از سوریه و پرهیز از جنگ و تحریم های امریکا که ظاهرا روسیه نسبت به آن به ایران هشدار داده، برخی ارتباط های شبه کودتائی با احمدی نژاد و تظاهرات کودتائی هفتم به هشتم دیماه در مشهد داشته اند که از روز دوم تبدیل به شورش علیه نظام در یکصد شهر شد. آن کودتا قرار بود روز 9 دیماه که همزمان بود با تظاهرات ساندیسی تهران علیه تظاهرات معترضان به نتیجه اعلام شده انتخابات 88 و سخنرانی علم الهدا در آن که مردم معترض را "بزغاله و گوساله" خطاب کرد به سقوط دولت روحانی بیانجامد. البته بعید نیست که این ارتباط ها در بازجوئی ها از رحیم مشائی و حمید بقائی که در زندان هستند بدست آمده است. تغییرات در میان فرماندهان سپاه و امام جمعه ها در آینده میزان صحت این شنیده ها را نشان خواهد داد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: