ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 خرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

امریکا کاری نکند که برویم سراغ دیگران!

پیشگوئی"اردوغان"

برای پیروزی در انتخابات

 
 
 
 
 

 

اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه در آستانه انتخابات ترکیه که سرنوشت سیاسی وی به نتیجه آن بستگی پیدا کرده، در یک مصاحبه با تلویزیون "استار وی" گفت: نظرسنجی‌ها نشان میدهد که انتخابات در دور اول به نتیجه خواهد رسید. مردم  به من وفادارند و میدانند که جانشینی برای حزب عدالت و توسعه در پارلمان نیست. اگر پارلمان قدرتمندی در پشت رئیس‌جمهوری باشد، رئیس‌جمهور در تصمیم‌گیری های خود می تواند سریع تر عمل کند. تعداد قانونگذاران پارلمان از حزب عدالت و توسعه باید بیش از ۳۰۰ عضو باشد.

 

اردوغان از سال ۲۰۱۴ رئیس‌جمهور ترکیه است و پیش از آن از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۴ در پست نخست‌وزیری خدمت کرد. چنانچه اردوغان در انتخابات ۲۴ ژوئن پیروز شود، او اولین رهبر در سیستم ریاست جمهوری می‌شود که در آن دیگر پست نخست‌وزیری وجود ندارد و تغییرات دیگری هم در آن هست.

اردوغان در ارتباط به بحث های سنای امریکا در مخالفت با فروش هواپیمای نظامی اف - 35 به ترکیه نیز گفت: آمریکا شریک استراتژیک ماست. آمریکا به عنوان شریک استراتژیک ما نباید طوری رفتار کند که ما برویم سراغ دیگران و از دیگران تقاضای کمک کنیم. ما اصلا از اقدام سنا خرسند نیستیم. من این مساله را با رئیس‌جمهوری آمریکا در میان گذاشتم. در نشست هیات‌های دو کشور هم این مساله مطرح شد. اگر ما شرکای استراتژیک هستیم، اگر شرکای نمونه‌ای هستیم، آمریکا نباید مرتکب اشتباه شود.

انتخابات ترکیه قرار است 24 ژوئن برابر با سوم تیرماه برگزار شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: