منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 خرداد ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار منطقه و جهان

 

حرف ها و شعارهای مفت و نسنجیده که اغلب از دهان امام جمعه ها و سرداران سپاه بیرون می آید تاکنون کم باعث دردسر برای مردم ایران نشده و ادامه آن می تواند به قیمت جنگ نیز تمام شود. با همین حرف های مفت و نسنجیده ایران را به کام 8 سال جنگ با ارتش عراق کشاندند و هنوز درس نگرفته اند. نگاه کنید به سخنان سردار جزایری مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که در همین روزهای بسیار دشوار دیپلماسی بیان شده است:

«ایران و سوریه دارای روابط عمیقی هستند که تحت تاثیر اقدامات تبلیغاتی هیچ‌کس قرار نمی‌گیرد. بزرگترین وحشت رژیم صهیونیستی هم‌ مرزشدن با رزمندگان اسلام است و اکنون که این امر تحقق پیدا کرده آمریکا و اسرائیل غاصب خود را به هر دری می‌زنند تا این موقعیت تغییر کند، ولی باید بدانند که این موقعیت تغییر نخواهد کرد.

مستشاران ایرانی برخلاف نظامیان آمریکایی و مرتجعین منطقه با درخواست دولت و مردم سوریه در این کشور حضور پیدا کرده‌اند. رژیم صهیونیستی آینده روشنی برای خود نمی‌بیند و آمریکا هم چاره‌ای جز ترک منطقه ندارد.»

اولا نام حضور واحدهای نظامی سپاه در سوریه و صدها جنازه ای که از کشته شدگان در سوریه به ایران منتقل شده و می شود و جریان دارد "مستشار" نیست. چرا دروغ می گوئید. اگر این حضور ضرورت داشته چرا بیم دارید آن را بگوئید؟ و دوم، کدام نظامی عاقل و سنجیده گوئی (حتی نظامی های روسیه که سهم شیر را در سوریه دارند) تاکنون چنین حرف های تحریک آمیزی زده اند و دست وزارت خارجه و دولت و بقیه را در پوست گردو گذاشته اند؟ ادعای رزمندگان اسلام (سپاه) با اسرائیل هم مرز شده اند که درست و کامل تائید ادعاهای نتانیاهوست که در اروپا دوره افتاده تا همین را ثابت کند که سردار جزایری گفته است. این که نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در سوریه پایگاه موشکی ایجاد کرده اند و مسئله در خروج از جنوب سوریه و دمشق خلاصه نمی شود.

واقعا اگر یک حکومت با سر و صاحبی وجود داشت گریبان این سردار سپاه را نمی گرفت و پس گردنش نمی زد که برود به همان کارهای نظامی اش برسد به جای اظهار نظرهای سیاسی؟ آن هم  از اینگونه اظهار نظرهای آب نکشیده.

 

60 در صد وزرای دولت جدید اسپانیا زن هستند

http://etemaadonline.ir/content/192217

دیدار سران ایران و اردن پس از 15 سال!

http://www.entekhab.ir/fa/news/412432

پوتین و روحانی در چین دیدار می کنند

http://www.entekhab.ir/fa/news/412180

ترامپ: نقش ایران در منطقه محدود می شود

http://www.entekhab.ir/fa/news/412200

دعوت "پوتین" از "اون" برای سفر به روسیه

http://www.entekhab.ir/fa/news/412121

راهکار ایران و اروپا برای حفظ برجام!

http://www.entekhab.ir/fa/news/411622/

بشار اسد: به کره شمالی می روم

http://fararu.com/fa/news/362545

توصیه حزب چپ آلمان به اروپا

http://www.entekhab.ir/fa/news/412341

تظاهرات دراردن

http://www.entekhab.ir/fa/news/412368

واکنش سردار جزایری به خبر خروج ایران از سوریه

http://aftabnews.ir/fa/news/527147/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: