ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 خرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 19 خرداد

دو نکته در سخنرانی رهبر

که حکایت دیگری دارد!

 
 
 
 

 

کسانی که سخنرانی آقای خامنه ای را در دیدار با سران و کارگزاران نظام که در آن آماده باش تولید اتمی در پاسخ به لغو برجام از سوی ترامپ را داد به دقت دیده و شنیده اند، قطعا به دو نکته توجه کرده اند. نخست آن که رهبر جمهوری اسلامی اگر در گذشته تکه کاغذی در دست داشت و سر فصلی را می خواند و سپس حرف هائی می زد اینبار متن نوشته شده ای را از روی کاغذ با دقت می خواند. این پدیده دو علت داشت.

الف- حرفی اضافه بر آنچه قبول کرده نزند و دردسری بر دردسرهای کنونی مملکت اضافه نکند

ب- فراتر از چارچوب تنظیم شده در اتاق بحران سخن نگوید. این اتاق آنگونه که خبرش به ما نیز رسیده، در روزهای اخیر و بدنبال لغو برجام از سوی امریکا تشکیل شده است.

و اما نکته دوم. این نکته همان اشاره بسیار کوتاه و گذرائی بود که ایشان درباره هدف امریکا از تحریم ها بر زبان آورد و زود از آن عبور کرد. وی گفت که هدف امریکا شورش در ایران است.

ایشان از روی "شورش" زود پرید زیرا این دیگر ربطی به تلگرام و منافقین و دست های خارجی و این نوع بهانه ها نداشت و ضمنا نفس "شورش" قبول و اعلام شد. حال سئوال اساسی اینست که این شورش که زمینه خارجی آن تحریم هاست، زمینه داخلی آن چیست؟ علاوه بر فقر و تفاوت عمیق طبقاتی و خشم و نفرت مردم از کل نظام، کسانی نیز در داخل و در لباس خیرخواهی نفت بر آتش شورش نمی ریزند؟ آخرین نمونه اش تصمیمی نیست که رئیس قوه قضائیه برای اعلام 10 وکیل تسخیری برای پرونده های سیاسی اعلام کرده و خط قرمز کشیده روی تمام وکلا؟ این نوع تصمیمات و دهها نمونه آن جز ناراضی تراشی و هیزم زیر دیگ خشم مردم گذاشتن چه نامی دارد؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: