ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 خرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در امواج اختلافات

کشتی حامل 7 کشور بزرگ

 سرمایه داری جهان سوراخ شده

ترجمه و تدوین ایرج گلفام

 
 
 
 

 

روز گذشته (شنبه) در اجلاس گروه 7 کشور بزرگ سرمایه داری جهان، سخنرانی های تندی رد و بدل شد که عمدتا جنبه تقابل با سیاست ها و سخنرانی ها و اظهار نظرهای ترامپ رئیس جمهور امریکا داشت. ترامپ که بر خلاف روسای جمهور سابق امریکا با بی اعتنائی در این اجلاس شرکت کرده و حتی در برخی حرکات خود رفتاری غیر دیپلماتیک در برخورد با سران 6 کشور داشت، در سخنرانی خود گفت که روسیه باید به این اجلاس بازگردانده شود زیرا این اجلاس قرار بود اجلاس گروه 8 باشد.

بدنبال این اظهار نظر، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: روسیه به فورمات (قالب های)های دیگری که درعرصه جهانی موثرتر هستند معتقد است. (اشاره به پیمان شانگهای)

در همان جلسه ای که ترامپ پیشنهاد بازگرداندن روسیه به اجلاس گروه 7 را مطرح کرد، مرکل صدراعظم آلمان که عصبانی ترین عضو گروه 7 در اجلاس روز گذشته بود با نظر ترامپ مخالفت کرد. هنوز معلوم نیست ترامپ با کدام هدف و انگیزه ای خواهان بازگرداندن روسیه به اجلاس گروه 7 شد و مرکل علیرغم شتاب گرفتن خط لوله دوم نفت شمال و کسب موافقت سوئد و تلاش برای گرفتن موافقت دانمارک چرا با پیشنهاد ترامپ مخالفت کرد.

دو شرکت آلمانی، یک شرکت هلندی و یک شرکت اطریشی از سرمایه گذاران خط دوم شمالی گاز روسیه به اروپا میباشند.

رسانه های تصویری صحنه ای از مذاکرات دو نفره ترامپ و مرکل را در لب دریا (به دور از دیگر اعضای گروه 7 و شنودها) پخش کردند که ترامپ ناگهان سخنان مرکل را نیمه کاره رها کرد و از او جدا شد و مرکل ماند و دریا!

تصمیمات اقتصادی که تاکنون ترامپ اتخاذ کرده بیش از هر کشور اروپائی علیه اقتصاد آلمان است و از هم اکنون در آلمان نتایج این فشارهای اقتصادی در کسب و کارها و تجارت و بویژه صادرات آلمان آشکار شده است.

ترامپ در همین اجلاس گفت که امریکا دیگر نمی خواهد خرسی باشد که از آن مو می کنند.

گاو شیره ده برای اروپا باشد! (نقل به مضمون)

تاخیر برای شرکت در اجلاس در روز اول، ترک اجلاس به بهانه سفر به سنگاپور برای دیدار با رهبر کره شمالی و حاضر نشدن بموقع در برخی جلسات گروه از سوی ترامپ، همگی بعنوان بی اعتنائی ترامپ به سران 6 کشور عضو گروه 7 تلقی شده است. گروه که رئیس جمهور فرانسه با اشاره به جداسری اخیر امریکا در دوران ترامپ آن را گروه 1+6 لقب داد.

مرکل صدراعظم آلمان نیز در همین اجلاس گفت که دیگر لازم نیست اختلافات با امریکا پنهان شود. باید با صراحت گفت که اختلاف بر سر چیست!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: