ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 خرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تلویزیون روسیه 24- ترجمه و تدوین پیک نت

پر خبر ترین و پر تنش ترین

اجلاس گروه 7 پایان یافت!

 
 
 
 

 

تلویزیون روسیه 24 روز گذشته به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال خبر داد که ملاقات ترامپ و پوتین در شهر وین پایتخت اطریش ممکن است صورت بگیرد، زیرا اطریش یک کشور بیطرف است. البته هنوز قرار این ملاقات قطعی نشده است.

* ترامپ (در جلسه 7 کشور) با تاخیر بر سر میز صبحانه کاری حضور پیدا کرد، گرچه او طبق عادت همیشه حدود ساعت ۴ صبح بیدار میشود. وقتی او بر سر میز حاضر شد گروه ۷ در حال بررسی برابری جنسیت بود ولی برای ترامپ برابری در تجارت مورد علاقه بود. او حتی قدمی از شرایط سختی که برای تجارت با امریکا قائل شده عقب نرفت. او گفت اگر 6 کشور تعرفه های خود را در بهترین حالت به صفر برسانند امریکا حاضر خواهد شد که مالیات روی الومینیوم و فولاد را لغو کند.

* سعی 6 عضو گروه برای متقاعد کردن ترامپ به این که همه 7 کشور این گروه متحد هم هستند و گذشته های مشترک دارند و حتی مشترکا با هم جنگیده اند تغییری در نظر ترامپ بوجود نیآورد. ترامپ در پاسخ به این استدلال ها گفت: امریکا مثل یک قلک خرسی شده که همه میخواهند از ما بکنند.

 

* سران 6 کشور سعی کردند ترامپ را در اجلاس گروه 7 منزوی کنند. رئیس جمهور کانادا بر سرعت قدم هایش افزود و خود را به رئیس جمهور ژاپن رساند. گروه سه نفره را تلویزیون در کادر خود نشان داد: مرکل، می و ماکرون. ترامپ تنها ماند و سعی نکرد به آنان ملحق شود. او خود را سرگرم آشنائی با رئیس جمهور هفته پیش انتخاب شده ایتالیا کرد. ریس جمهور ایتالیا از پیشنهاد امریکا در مورد دعوت از روسیه و تشکیل گروه هشت کشور بزرگ پیشتیبانی کرد ولی انگلستان و کانادا (پس از صدراعظم آلمان) خیلی صریح مخالفت خود را اعلام کردند. در موقع عکس گرفتن دستجمعی ترامپ باز هم گفت که روسیه باید عضو هشتم این اجلاس شود و سپس پرسید: آیا باید کریمه را جزیی از روسیه دانست و آن را عضو گروه هشت کرد؟ اشتباهات اوباما موجب شد تا کریمه به روسیه ملحق شود. این مسله در زمان او پیش آمد. او امکان داد به روسیه که پول هنگفتی را خرج بازسازی کریمه کند و حالا اگر ما میخواهیم به صلح برسیم  نباید  بازی کنیم.

این سخنان ترامپ گروه هفت را بیشتر از هم پاشاند و مسئله حاد برجام حل نشده باقی ماند.

اروپایی که خواهان حفظ برجام هستند و می ترسند که امریکا آنان را تحریم کند. ماکرون نظر دارد که بحث در این باره باید ادامه داشته باشد و مرکلی صدر اعظم آلمان که همیشه با خودداری سخن می گوید سعی کرد پیامی را به ترامپ برساند اما ترامپ کمی گوش کرد و بعد به راهش ادامه داد و از او فاصله گرفت. ترامپ آخرین نفر بود که در جلسه سران هفتگانه به کانادا رسید و اولین نفر بود که آنجا را ترک کرد. ترامپ گفت برای ملاقات با رهبر کره شمالی باید ۱۵ پرونده را حین پرواز بخواند و بیش از این وقت ندارد!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: