ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 خرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

فائزه هاشمی:

جان مردم به لب رسیده

دیگر چیزی ندارند که از کف بدهند

 
 
 
 
 

 

بخش هائی از سخنرانی فائزه هاشمی در مراسم افطاری جمعی از فعالان اجتماعی :

از دی ماه پارسال به این طرف اقشار، اصناف  به مناسبتهای مختلف در زمانهای متفاوت در خیابانها اعتراضات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خود را اعلام می کنند. بالاخره مردم چقدر باید به خیابانها بریزند و با متانت، نجابت و به شکل مدنی اعتراضات خود را نشان دهند. چند تشییع جنازه دیگر باید داشته باشیم تا بفهمیم اقبال و نظر مردم به کدام سمت است و مردم چه می‌خواهند و چه چیزهایی را نمی خواهند. چه بر سر این مردم و مملکت آوردیم. در همین تشییع جنازه ها برای افراد منتقد نظام و ضد حکومت و آنان که مورد ظلم واقع شده اند،  شاهد حضور اکثریتی مردم هستیم و برعکس آن شاهدیم که برای افراد همسو با نظام که جایگاهی در دل نظام دارند، چقدر به خیابانها میایند.

سیاستهای کنونی که حداقل توسط بخشی از بدنه حکومت در پیش گرفته شده به نظر نوعی سواستفاده از قدرت است که در مسیر حفظ و افزایش اقتدار خود و قربانی کردن منافع ملی و حقوق مردم است.

شهامت و صداقت داشته باشید و طبق قانون رفراندوم برگزار کنید و چند موضوع مهم که به نظر می آید به آن نقد زیاد است و برای حقوق و رفاه مردم و توسعه کشور مشکل‌زا شده، به آرای عمومی بگذارید تا مردم نظر بدهند و تکلیف همه مشخص شود.

بالاخره مردم تا کی باید هزینه بدهند. رفراندوم هم در قانون پیش بینی شده و مساله عجیب و غریبی نیست.

روشی که اکنون در پیش گرفته شده نمی‌تواند تداوم و بقا داشته باشد. حتما باید طبق معمول در آخرین لحظات به نقطه‌ای برسیم که جام زهر را بنوشیم و یا نرمش قهرمانانه نشان دهیم؟ در چنین شرایطی این مردم هستند که بالاترین هزینه ها را می دهند .آیا بهتر نیست زودتر عقلانیت و خرد جمعی را بکار بگیرید، خودی و غیرخودی نداشته باشید و همه را محرم دانسته  و تصمیمی درست بگیرید.

مرتب می‌گویند در شرایط موجود همه با هم اتحاد داشته باشند؛ بالاخره باید شرایط این اتحاد فراهم شود. مگر می شود منِ نوعی در ظلم باشم و با شما با چنین روشهای غلطی  متحد شوم؟

سیاست هایی که حکومت در پیش گرفته کشور را به سمت براندازی هدایت می کند و نیازی به کار دیگران نیست.

تا کی می‌خواهید بایستید و بگویید مرغ یک پا دارد و چشمان خود را به اینکه شرایط مملکت را  به چه سمتی هدایت می کنید و چه کسی دارد هزینه و ضرر می دهد، ببندید. این یک مدیریت اقتدارگرا است که چنین عمل می کنند.

تا چه زمانی می شود از این روشهای امنیتی مدد گرفت. مردم دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند که نگران آن باشند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: