منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 خرداد ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار منطقه و جهان

  

اجلاس سران 7 کشور بزرگ سرمایه داری جهان پایان یافت اما اختلافات علنی شده در این اجلاس نه تنها پایان نیافت بلکه افشای آن کم کم آغاز شده است.

صدراعظم آلمان پس از بازگشت به آلمان در شبکه اول تلویزیون این کشور گفت: رفتار ترامپ "مأیوس‌کننده" است. گامی که رئیس جمهور آمریکا برداشته موجب سهولت اوضاع نمی‌شود. با این همه، گفت‌وگو با ترامپ را از جمله در ماه ژوئیه در اجلاس سران عضو کشورهای ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) در بروکسل ادامه خواهد داد. رفتار ترامپ باعث تقویت این فکر من شده که باید بیش از پیش برای اتحادیه اروپایی متحد و قوی تلاش کنم. اروپا باید سرنوشت خود را بیش از پیش در دست بگیرد و در صورت لزوم همراه با ژاپن. آلمان و اروپا دیگر نباید به آمریکا متکی باشند.

6 کشور سرمایه داری خواستار کاهش تعرفه‌های گمرکی هستند که ترامپ اعلام کرده است و برآنند تا از کمک‌های حمایت‌گرایانه خود از محصولات داخلی بکاهند.

رئیس جمهور آمریکا پنج ساعت پیش از پایان نشست مشترک سران هفت کشور بزرگ سرمایه داری جهان کانادا را به بهانه مطالعه 15 پرونده پیش از دیدار با رهبر کره شمالی به سوی سنگاپور ترک کرد.

صدر اعظم آلمان 24 ساعت پس از مصاحبه ای که خلاصه آن را خواندید، اعلام کرد که احتمالا برای دیدن بازی های فوتبال جام جهانی راهی روسیه خواهد شد و دیدارها و گفتگوهائی نیز خواهد داشت که اگر این سفر قطعی شد جزئیات آن اعلام می شود. (آغاز چرخش به سوی روسیه، پس از اختلافات با امریکا)

 

سندرز: ترامپ با متحدان امریکا مشکل پیدا کرده

http://www.entekhab.ir/fa/news/413239

ایتالیا بنادر خود را به روی مهاجران بست!

http://www.entekhab.ir/fa/news/413276

روسیه 8 میلیون آی پی مسدود شده را باز کرد

http://www.entekhab.ir/fa/news/413204

زنان عربستان در پست های نظامی

http://www.asriran.com/fa/news/614168

انتقاد صدراعظم آلمان از رفتار ترامپ

http://www.asriran.com/fa/news/614216

اولین فیلم هندی در سینماهای عربستان اکران شد

https://fararu.com/fa/news/363210

احتمال سفر آنگلا مرکل به روسیه

http://www.entekhab.ir/fa/news/413302


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: