ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 خرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 24 خرداد

جدالی خونین و ناگزیر

در کمین نظام و مردم است؟ 
 
 
 
 

 

رویدادها در جمهوری اسلامی مانند نقش های یک قالی به هم پیوسته است و به همین دلیل درهر پدیده ای باید به گذشته رفت و بار دیگر سر ریسمان را گرفت و آمد به جلو و رسیده به پدیده های روز.

مسئله جانشینی آقای خامنه ای بزرگترین دغدغه کسانی است که نقشی در انقلاب 57 نداشتند اما از همان لحظه خروج شاه از ایران برای بدست گرفتن قدرت سیاسی و سپس اقتصادی به تکاپو افتادند. آنها پس از سقوط رژیم شاه آقای خمینی را دوره کردند که خود داستانی است 10 ساله و مملو از حوادث خونین و درعین حال مهم و سرنوشت ساز برای ایران. آنها از همان سالها و بدنبال انفجار حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخست وزیری در اطراف آقای خامنه ای حلقه زدند و او را مرد میدان مقابله با گرایش به چپ اقتصادی در جمهوری اسلامی تشخیص دادند. بویژه زمانی که پس از آن دو انفجار نوبت ریاست جمهوری رسید به ایشان. آنها مخالف گرایش های اقتصادی آقای خمینی بودند که در دولت میرحسین موسوی دنبال می شد. آنها در مجلس علیه موسوی و حتی آقای خمینی صف آرائی کردند و دو آیت الله را پیش انداختند: آیت الله آذری قمی و آیت الله شیخ محمد یزدی که اولی بعدها از خط آنها خارج شد و مخالف ولایت فقیه شد و در حبس خانگی فوت کرد و دومی زیر علم ولایت فقیه باقی ماند و اکنون رئیس حکومتی حوزه علمیه قم است. آن زمان وی نایب رئیس مجلس بود و گروه 99 را در مجلس سوم علیه موسوی و آقای خمینی و در حمایت از آقای خامنه ای تشکیل دادند. گروهی که بعدها آقای خامنه ای گفت چرا می گوئید 99 نفر، من را هم اضافه کنید که بشود 100.

جدال بر سر جانشینی آقای خامنه ای، امروز از آن تجربه و پشتوانه مهیب اقتصادی برخوردار است. آنها مانند همان دوران رهبری آقای خمینی، فرد مطلوب خود را یافته اند و سد ها را یکی پس از دیگری از پیش پای خود بر میدارند. از جمله استخر مرگ شدن هاشمی رفسنجانی، حبس خانکی خاتمی، حصر موسوی و کروبی، حملات بی وقفه به روحانی که او را یکی از جانشین های بالقوه رهبری میدانند و حتی تلاش برای سرنگون کردن او و دولتش. آنها از تجربه بحران اقتصادی دوران جنگ بهره گرفته و امروز خود بحران را ساخته و پرداخته اند. آنها بدنبال جانشینی تابع تر، ضعیف تر و بی پایگاه تر و بی سابقه تر از آقای خامنه ای هستند و از سید ابراهیم رئیسی چه کسی بهتر؟ بویژه که امتحان خود را در قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 داده و در دادگاه ویژه روحانیت نیز دادستانی بود که حکم علیه آیت الله منتظری و آیت الله صانعی و دهها حکم غیر مرعی دیگر داده است و ثروت آستانقدس را نیز می تواند پشتوانه و تقدیم آنهائی کند که او را می خواهند جانشین آقای خامنه ای کنند. آیا تجربه دهه اول جمهوری اسلامی که در بی خبری و نا آگاهی مردم طی شد، امروز که مردم همه چیز را به همت فضای مجازی میدانند و لحظه به لحظه درجریان همه چیز هستند امکان پذیر است؟ با نظامی ها چه خواهند کرد؟ نظامی ها با آنها چه خواهند کرد؟ با مردم جان به لب رسیده چه خواهند کرد؟ با مردمی که از هر طرف محاصره شان کرده اند تا بار دیگر شورش نکنند چه خواهند کرد؟ کار به همان آسانی که آقای خامنه ای را جانشین آقای خمینی کردند پیش خواهد رفت؟ حادثه پشت حادثه در کمین نیست؟ جدالی خونین در آستانه نیست؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: