منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 خرداد ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار منطقه و جهان

 

داعش در سوریه شکست خورده و بشدت عقب نشینی کرده است. بدین ترتیب آن وظیفه ای که جمهوری اسلامی بعنوان متحد حکومت سوریه برعهده گرفته بود پایان یافته است و ادامه حضورش در سوریه هم برای دولت بشار اسد دردسر ساز است و هم برای روسیه متحد اصلی دولت سوریه. این دردسر با ماجراجوئی ها و شعارهای فرماندهان سپاه و برخی امام جمعه ها و تبلیغات رسانه های وابسته به آنها دیگر قابل تحمل نیست. اسد برای استحکام موقعیت خود باید با کشورهای عرب منطقه روابط دوستانه برقرار کند. بویژه با عربستان و اردن و مصر و این سه کشور موافق حضور نظامی ایران در سوریه نیستند. از طرف دیگر اسرائیل نیز که دیگر نمیتواند زیر میزی به داعش در سوریه کمک کند و دستش رو شده، اکنون حضور نظامی سپاه پاسداران در سوریه را بهانه حملات نظامی - هوائی به مناطقی از سوریه کرده است. روسیه سعی می کند اوضاع دولت سوریه تثبیت شود و در عین حال مناسباتی با کشورهای عرب همسایه سوریه و اسرائیل دارد. موشک پرانی سپاه از داخل خاک سوریه به طرف اسرائیل از آن ماجراجوئی های دردسرساز برای دولت سوریه و روسیه بود بویژه که با حملات موشکی و هوائی اسرائیل به پایگاه های نظامی سپاه در سوریه انجامید که گفته می شود تلفات زیادی به همراه آورده است اما جمهوری اسلامی نمی گوید.

آنچه که سایت المانیتور در تازه ترین گزارش خود در تحلیل رویدادهای سوریه می نویسد همین نکات را در بر دارد. المانیتور می نویسد:

اکنون توجه جهان به نبرد میان ایران و اسرائیل در سوریه جلب شده است. همزمان با مانور ایران در سوریه علیه اسرائیل روسیه آماده شده تا میان ایران و اسرائیل حرکت کند. چارچوب جنگ در سوریه در حال تعییر است.

 

چهار دلیل برای مذاکره تهران – واشنگتن

http://aftabnews.ir/fa/news/529366

دستگیری و استرداد مجرمین فراری به ترکیه

https://www.ilnanews.com/بخش-% 3/634067-%D8% -

المانیتور: اختلاف تهران با مسکو در دمشق

http://aftabnews.ir/fa/news/529386/

کشته شدن 26 تن در انفجار ننگرهار/ داعش به عهده گرفت

http://aftabnews.ir/fa/news/529295/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: