ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 خرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 31 خرداد

تحمل ادامه بحث مهم مذاکره

مستقیم با امریکا در ج. اسلامی

 
 
 
 

 

برای نخستین بار در جمهوری اسلامی بحث درباره یکی از مهم ترین ممنوعه ها، یعنی مذاکرات مستقیم با امریکا، بدون جنجال آفرینی و دستگیری و یورش شبانه به خانه سیاسیون و اتهام زدن و خط قرمز تعیین کردن جریان یافته است. این که این بحث به نتیجه برسد یا نرسد، آنقدر مهم نیست که تحمل حکومت برای بحث پیرامون چنین مسئله مهمی حتی در مطبوعات و از زبان چهره های مختلف سیاسی و حکومتی و حتی فرماندهان سپاه آغاز شده مهم است. میزان تحمل پذیری برای این بحث را که ظاهرا تا مخالفت صریح رهبر جمهوری اسلامی ادامه خواهد یافت از دهان فرمانده کل سپاه پاسداران بخوانید که در همایش بسیج اساتید در دانشگاه تهران ایراد شد. فرمانده کل سپاه بجای اتهام و تهدید، استدلال خود را در باره پیشنهاد مذاکره با امریکا اینگونه مطرح کرد:

«بزرگترین مانع پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در داخل کشور جریان فکری مقابل جریان اسلامی ناب است که  آخرین اقدام آنها نامه یکصد نفری است که جمهوری اسلامی با ترامپ مذاکره کند.» فرمانده سپاه با آگاهی از تاثیر مذاکرات مستقیم رهبر کره شمالی و ترامپ در بحث جاری در ایران استدلال کودکانه ای را به این شکل مطرح کرد:

«رهبر کره شمالی، انقلابی بود، اما انقلاب کمونیستی نه اسلامی و آخر سر هم سازش کرد. اما ما دستور سازش نداریم. البته افراد می‌توانند اظهار نظر کنند و کسی هم با آنها کاری ندارد اما بدانند که اقداماتشان چه تاثیری دارد. اگر بگوییم این صد نفر (امضا کنندگان نامه پیشنهاد برای مذاکره با امریکا)  مامور فضاسازی برای مذاکره با ترامپ نبودند، حتما تعداد قابل توجهشان مامور بودند.»

البته فرمانده سپاه سخنان آب نکشیده دیگری هم گفت که عملا اعتراف به همان مسائلی است که ترامپ بعنوان دخالت جمهوری اسلامی درامور منطقه مطرح می کند. او گفت:

«تاکنون پیروزی‌های پی در پی نصیب جبهه انقلاب اسلامی شده است. مثل پیروزی ملت‌های لبنان و عراق و سوریه و پیروزی قریب الوقوع در یمن!»

بدنبال این سخنان نسنجیده، فرمانده دستپاچه شده سپاه اعتراف دیگری هم کرد که مستقیما متوجه رهبر جمهوری اسلامی است که بالای سه دهه سکاندار جمهوری اسلامی است. او گفت: « مشکلات اقتصادی، اخلاقی و معیشتی مردم نتیجه سوءمدیریت در داخل است.» لابد مدیریت سپاه در دوران احمدی نژاد کافی نبوده و این بار یکی از فرماندهان سپاه درنقش رضاشاه می خواهد مملکت را مدیریت کند!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 31 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: