ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 اردیبهشت ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سفر پوتین به چین برای

شرکت در اجلاس شانگهای

تلویزیون 24 روسیه- نعمت بوستانی

 
 
 
 

 

اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای روز 23 آوریل در پکن تشکیل شد. در حاشیه جلسه، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، با سی شین پینگ، رهبر حزب کمونیست و رئیس جمهور جمهوری خلق چین و وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

پس از دیدار وزرای امور خارجه چین و روسیه بیانیه مشترکی در ارتباط با صلح جهانی و جنگ افروزی آمریکا و متحدین این کشور منتشر شد. در این اطلاعیه آمده است:

" دست در دست، شانه به شانه، دو کشور چین و روسیه از حفظ صلح جهانی دفاع می کنند. علاوه بر آن کشور های جهان باید برای جلوگیری از نقض آشکار حقوق بین الملل با یکدیگر همکاری کنند.

موشک باران و تحریکات علنی ایالات متحده آمریکا با صحنه سازی، به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی توسط ارتش سوریه، نقض آشکار حقوق مردم سوریه بود. هنوز کارشناسان و بازرسان سازمان ملل متحد جهت بررسی چگونگی بکار بردن سلاح های شیمیایی به مرزهای سوریه نرسیده بودند که آمریکا، انگلستان و فرانسه مواضعی را در سوریه مورد حمله موشکی قرار دادند. علاوه بر این خطر تکرار حملات نظامی ایالات متحده و نیروهای ائتلاف به جمهوری عربی سوریه همچنان به قوت خود باقی است. رویداد های سوریه باید در چارچوب قوانین جهانی حل و فصل گردد. جمهوری خلق چین مانند روسیه تجاوز نظامی آمریکا و متحدین این کشور به سوریه را بشدت منفی ارزیابی می کند. دو کشور بر این نظر هستند که هر گونه عملیات نظامی برای حل مسائل جهانی مردود است و غیر قابل قبول می باشد. اقدامات نظامی در ارتباط با حقوق بین الملل است و باید از تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد بگذرد. روسیه و چین قاطعانه بر این نظر هستند تا از حقوق بین الملل دفاع کنند.

جمهوری خلق چین و روسیه یک عامل کلیدی برای صلح جهانی هستند. در عین حال دو کشور تلاش خواهند کرد تا عقب نشینی یک جانبه ایالات متحده آمریکا از معاهده "برجام" را خنثی کنند".

در حاشیه اجلاسیه شانگهای، سرگیی شایگو، وزیر دفاع روسیه نیز با همتایان خود دیدار و گفتگو کرد.

یاد آوری می شود، قرار است جلسه آینده سازمان همکاری شانگهای با حضور ولادیمیر پوتین، در ماه ژوئن در جمهوری خلق چین برگزار شود. این اولین ملاقات رئیس جمهور روسیه با سی شین پینگ، رهبر حزب کمونیست چین در سال جاری خواهد بود. در اجلاسیه آینده سازمان همکاری شانگهای قرار است جمهوری خلق چین و روسیه سهم وسیع تری در ارتباط با ثبات و صلح جهانی و منطقه ای به عهده بگیرند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: