ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 اردیبهشت ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگو با تاج زاده

رهبر زیر فشار مردم

با کنترل نهادها موافقت خواهد کرد!

 
 
 
 

فرازهائی از گفتگوی نشریه «سکوت» دانشگاه تهران با مصطفی تاجزاده :

- اعتراضات دی ماه يكی از نقاط عطف سپهر سياست در ايران و از مقاطع بسيار مهم و تاثيرگذاری است كه اگر درك نشود و متناسب با آن تجديد نظر اساسی در اداره كشور و در رفتار و گفتار نيروهاي سياسي به وجود نيايد، از تحولات جامعه عقب خواهیم افتاد و پاسخ‌گوی نیازهای آن نخواهیم بود.

-  بزرگترين دستاورد انقلاب را رشد آگاهی‌های عمومی و اعتماد به نفس ايرانيان میدانم، به‌گونه‌ای كه مردم برای هر تحولی به خود متكی باشند و بر اساس آن آينده خود را رقم بزنند.

-  درباره استقلال ايران دستاورد درخشانی در اين چهل سال داشته ایم ولی درمورد آزادی با فراز و نشيب مواجه بوده و به‌ هيچ ‌وجه نتوانسته‌ايم پاسخگوی مطالبات مردم در اين باره باشيم.

-  با نظارت استصوابی در زمینه آزادی عقب‌گرد‌ جدی کرده‌ايم زیرا به ميزان غیرآزاد شدن انتخابات در ایران، آزادی‌ها در عرصه‌های دیگر مورد تهديد قرار می‌گیرد و محدود می‌شود.

-  متاسفانه گفتمان رهایی‌بخش اسلامی به گفتمانی تبديل شده است كه هر جا سخن از اسلام می‌گویند، به‌ معنای مقابله با عقل سلیم است و اینكه می‌خواهند محدوديت‌های جدیدی بر جامعه تحميل كنند.

-  به باور من "دموکراسی در خانه و صلح در جهان" راه‌ كار برون‌ رفت جامعه از معضلات است. براین اساس بايد گشايش‌های جدی در زمينه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی انجام شود و در عرصه بين المللی نيز به تعامل موثر با همسایگان بپردازیم.

- لازم است هزينه اداره كشور را به حداقل ممكن كاهش دهيم و سرمايه و اعتماد و رضايت مردم را در حداكثر وجه جلب كنيم.

-  رفع فوری حصر و ممنوع التصویری، آزادی زندانیان سیاسی و لغو احكام سنگين قضایی برای فعالان مدنی، آزادی مطبوعات، تامین حقوق زنان و كارگران و ... بايد در دستور كار حكومت قرار گيرد. مقابله با فيلترينگ فضای مجازی نیز واجب است چرا كه می‌تواند آثار سوء مانند توقيف فله‌ای مطبوعات همراه داشته باشد

-  افزون بر تلاش‌های دولت و شهرداری‌ها در مقابله با فساد، فراکسیون امید نیز باید به انجام تحقيق و تفحص درمورد آن دسته از نهادهای انتصابی بپردازند كه به فساد مشهورند. به نظر من رهبر هم زیر فشار افکار عمومی با تحقيق و تفحص از آن نهادها موافقت خواهد کرد.

-  یکی از انتقادهای وارد به ما آن است كه تخلفات انتخاباتی ٨٤ را علنی نكرديم. البته آقای خاتمی به قوه قضائيه نامه نوشت و مستندات دخالت‌ها در انتخابات را برای پيگيری قضایی برایشان ارسال كرد که البته هیچ‌گاه پيگيری نشد.

-  اگر به شکایت من از تخلفات انتخاباتی آقای جنتی در سال ٨٠ رسیدگی می‌کردند، اساسا به حوادث ٨٨ نمی‌رسيديم.

-  جمهوری اسلامی عملکردی بسيار پر هزينه و كم فايده در سوریه داشته است. خطاهای مهلکی هم مرتكب شده كه كارهای مثبت آن را تحت‌الشعاع قرار داده است.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: