ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 اردیبهشت ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنان پوتین در مراسم تحلیف

آزادی و طرد نابرابری

راه حل شکوفائی روسیه است

 
 
 
 

 

مطمئنم که ما می توانیم یکی از 5 اقتصادی بزرگ جهان شویم و من برای رسیدن به این هدف هر آنچه در توان دارم بکار خواهم بست».

این وعده ایست که 7 ماه می 2018 ولادیمیر پوتین در سخنرانی مراسم سوگند ریاست جمهوری به مردم روسیه داد. پوتین با 76% آراء مردم روسیه (56 میلیون آراء شرکت کنندگان در انتخابات) به ریاست جمهوری انتخاب شد. در مراسم سوگند بیش از 5000 مهمان داخلی و خارجی (از جمله صدراعظم سابق آلمان "گرهارد شرودر) شرکت داشتند.

 پوتین پس از ادای سوگند، رسما از سوی والری زورکین رئیس دادگاه قانون اساسی روسیه بعنوان رئیس جمهور روسیۀ فدراتیو اعلام شد.

او در سخنانی بعد از تحلیف ریاست جمهوری پس از تشکر از حضور و شرکت مردم روسیه در انتخابات و رای اکثریت قاطع مردم به وی، اهداف دوران 6 سال آینده ریاست جمهوری خود را شرح داد و گفت که خود را در برابر تاریخ و تک تک مردم روسیه مسئول و پاسخگو میداند. او اضافه کرد "من تمام وجود خود را مدیون سلحشوریها و قهرمانی های گذشتگان و شکوفایی حال و آیندۀ روسیه میدانم و هدف زندگی من مانند گذشته خدمت به خلق و میهن است. برای من این مهمترین وظیفه زندگی است.

رای مردم سرمایۀ سیاسی- معنوی و امید و باور و تکیه گاه مهم در راه شکوفایی و زندگی بهتر مردم روسیه است و همگان شاهد اثرات بین المللی این رای قاطع هستند. ما نیازی مبرم به جهش در تمام عرصه های زندگی داریم. عمیقا باور دارم که لازمۀ این پیشرفت و ترقی، آزادی و استفاده از نوآوری ها از یک سو و طرد نابرابری و بورکراسی و موانع بازدارنده از سوی دیگر است. هر آنچه مردم را محدود و محصور میکند، بازدارنده است و از پیشرفت و اعتلاء زندگی مردم و شکوفائی کشور جلوگیری میکند.

چالشهای بین المللی نمی تواند موجب کندی تحول در روسیه شود. ما دیدیم و فهمیدیم که تمام قدرت و زیبایی در یگانگی ماست. ما و فقط ما دست در دست هم میتوانیم آرزوهایمان را تحقق بخشیم. ما همواره برای تبادل نظر و همکاری با دیگر ممالک در زمینه های گوناگون از جمله زمینه های فرهنگی- هنری ، اجتماعی ، صلح و امنیت و...آماده هستیم.

روسیه نقش فعال و قدرتمندی در امنیت جهانی بر عهده دارد و درعین حال امنیت کشور ما کاملا تأمین است. از اینرو ما باید از تمام امکاناتمان در داخل در زمینه هایی که عامل پیشرفت و ترقی ما در زمینه های تکنیکی - فن آوری میشود ، بهره مند شویم تا در عرصه هایی تعیین کننده قابل رقابت باشیم.
پوتین در ادامه سخنرانی خود به مراحلی از تاریخ 1000 سالۀ روسیه اشاره کرد و گفت:
روسیه در طول تاریخ خود بارها تا مرز نابودی رفته و ققنوس وار(فِنیکس) مجددا زنده و به قله هایی رسیده که دیگران با حسرت به آن نگریسته اند.

بگذار "عشق به میهن" آنچنان انگیزه ای در هر کس ایجاد کند تا وی را به قله های تعالی برای خود ، خانواده و میهنش رهنمون سازد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: