ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 اردیبهشت ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تفسیر "راشا تودی"

ترامپ میخواهد سناریو

فشار به کره را برای ایران تکرار کند

 
 
 
 

با اعلام ترامپ مبنی بر خروج از برجام و امضای دوباره تحریم ها اینک اروپا از ایران خواستار خویشتنداری و ماندن در برجام شده است و در همین رابطه حسن روحانی گفته است تا بررسی دقیق و بازتاب اروپائی اقدام ترامپ در برجام می ماند. روحانی اضافه کرد باعث خوشحالی من است که عنصری تحریک کننده و نامتعادل این توافق را ترک کرده است.  او اضافه کرد ماندن ایران در برجام بستگی به نگرش و همکاری کشورهای اروپایی دارد.

روحانی اینک ما با پنج متحد طرفیم و "یک" طرف دیگر وجود ندارد. من به وزیر امور خارجه گفته ام در هفته های آینده پیرامون توافق هسته ایی با دیگر اعضا مذاکره کند و در صورت پیشرفت در توافق باقی خواهیم ماند.

ترامپ گفته است ایران محور و حامی تروریسم است و تحریم های سخت و شدید علیه ایران از سر گرفته خواهد شد.

در این کنش و واکنش های لفظی روحانی افزود؛ اگر ببینم که منافع ما تضمین نشده است، بزودی به مردم ایران خواهم گفت و آنها را از تصمیمی که باید گرفته شود مطلع خواهم کرد. مردم ما نباید در مورد آینده نگران باشند.

مقامات ارشد هسته ایی ایران نیز به روحانی توصیه کرده اند برای هرگونه بی نتیجه ماندن توافق با کشورهای امضا کننده توافق آمادگی داشته باشد.

در همین حال، مایک پومپو در راه کره شمالی است تا راه را برای دیدار بین کیم جونگ اون و دونالد ترامپ آماده کند. ترامپ معتقد است فشار بالا بر کره شمالی موفق بوده و بنابراین استراتژی مشابهی را برای ایران در نظر گرفته است.

https://deutsch.rt.com/international/69597-iranischer-praesident-ich-bin-froh-ein-irritierendes-element-ist-weg/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: