ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 اردیبهشت ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

انتخابات پارلمانی عراق

مقتدا صدر و کمونیست ها

رقیب جبهه "العبادی" شدند

 
 
 
 

 

نتایج اولیه و تأیید نشده انتخابات عراق حاکی از آن است که لیست حیدر‌ العبادی - نخست وزیر عراق- پیشتاز است اما در کمال ناباوری جبهه "السائرون"، به‌ رهبری مقتدی صدر که حساب خود را از جمهوری اسلامی جدا کرده و به عربستان و دیگر کشورهای عرب منطقه نزدیک شده (در ائتلاف با حزب کمونیست عراق) توانسته رقیب اصلی العبادی برای تصرف کرسی‌های پارلمان عراق شود.

العبادی هم متحد ایرانی‌هاست و هم با آمریکایی‌ها رابطه خوبی دارد. قبل از انتخابات نگرانی اصلی او سایر گروه‌های شیعی، مثل الفتح، به ‌رهبری هادی العامری بود؛ اما در کمال تعجب این صدر بود که میدان را گرفت.

«رویترز» به استناد نتایج تأیید شده از مناطق جنوبی عراق اعلام کرد، صدر بیشترین آراء این مناطق را از آن خود کرده است.  بر اساس گزارش «رویترز»، حضور لیست ائتلاف صدر و کمونیست‌ها مدیون حمایت اکثریت فقرای عراق است که به فساد و وضعیت اقتصادی انتقاد دارند.

علی اکبر ولایتی سه ماه پیش در سفر به بغداد و دیدار با سران مذهبی غیر شیعه عراق گفته بود؛ ما (جمهوری اسلامی) اجازه نمیدهیم مارکسیست ها و کمونیست ها وارد پارلمان عراق شوند و حالا جبهه کمونیست ها و مقتدا صدر که پشت به جمهوری اسلامی کرده اگر برنده اصلی انتخابات نشود هم پرقدرت ترین فراکسیون پارلمانی را تشکیل خواهد داد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: