ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 اردیبهشت ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نامه به شورای عالی امنیت ملی

توئیتر و یوتیوب را

چرا و به چه دلیل فیلتر کرده اند ؟

 
 
 
 
 

جز "واتس آپ" آن هم بدون ارتباط تصویری، تقریبا تمام امکانات ارتباط اینترنتی را شورائی که پشت صحنه برای فیلترینگ تشکیل شده و دستور از یک مرکز غیبی می گیرد مسدود و فیلترند. بنابراین فقط بحث فیلتر تلگرام نیست، بلکه تلاش برای قطع ارتباط مردم با هم فراتر از تلگرام است. حتی شبکه یوتیوب را هم فیلتر کرده اند. یعنی تلاش برای ساختن قفس برای مردم. یکی را به بهانه شکایت مردم، یکی را به بهانه تحریک مردم به شورش، یکی را به بهانه فساد جنسی و یکی را به بهانه تبلیغات ضد دینی و بالاخره هر کدام را به بهانه ای و در حقیقت همه تلاش برای آن که مردم با هم ارتباط نداشته باشند و بر آگاهی آنها افزوده نشود که کار به شورش بکشد. در گرماگرم همین خیال خام در دو شهر کازرون و شاهرود مردم دست به شورشی خونین زدند. نه تلگرامی در کار بود و نه وایبری و آن که فکر می کند دلیل شورش مردم این شبکه های اجتماعی اند خود را فریب میدهد. فیسبوک را فیلتر کرده اند تا سایت های خبری را مردم نخوانند و سایت های خبری را فیلتر کرده اند تا مردم بی اطلاع و بی تحلیل سیاسی بمانند.

دو شورای امنیت در جمهوری اسلامی وجود دارد. یکی شورای امنیت کشور که در وزارت کشور مستقر است و شورای امنیت ملی که ریاست آن با رئیس جمهور است و دبیری آن برگمار شده رئیس جمهور اما با انتخاب رهبر. این هر دو شورا عملا نقشی در امنیت ندارند که تصمیم گیرنده باشند. اگر شبکه های اجتماعی ضد امنیت هستند، چرا شورای امنیت برای آنها تصمیم نمی گیرد و از روی سر آن یک شورای فضای مجازی و یک شورای مصادیق فیلترینگ درست شده است؟

شاید برای یادآوری نقشی که شورای امنیت ملی باید داشته باشد و ندارد است که روز گذشته گویا شش عضو کابینه روحانی نامه ای به دبیر شورای امنیت ملی نوشته و از وی خواسته اند لااقل توئیتر و یوتیوب را رفع فیلتر کنند. از جمله وزرای اطلاعات وامنیت، وزیر ارشاد؛ وزیر اموزش و پرورش؛ وزیر ارتباطات .


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 31 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: