ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 اردیبهشت ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنان شنبه شب روحانی

با محدود کردن ارتباط

و اطلاعات مردم مخالفم

 
 
 
 

 

روحانی شامگاه شنبه در دیدار با جمعی از زنان، جوانان و دانشجویان گفت:

با صدای رسا می گویم که در اقتصاد به عقب برنمی‌گردیم و نمی‌گذاریم کشور دارای رشد منفی باشد و نمی‌گذاریم اشتغال خالص ما در سال 12 هزار و 14 هزار نفر (دوران احمدی نژاد)  باشد، به گونه‌ای که در سال گذشته میزان اشتغال خالص در کشور، بیش از 790 بوده است. البته این به معنای آن نیست که مشکل اشتغال در کشور از بین رفته است، بلکه هنوز راه درازی در پیش داریم، اما ایجاد این میزان شغل یک تحرک بزرگ برای ادای پیمان بوده است.

صادرات غیرنفتی کشور در فروردین سال جاری بیش از 15 درصد افزایش داشته است.

 در برابر توطئه بیگانگان در سیاست خارجی موفق بودیم و قرارمان این است که این موفقیت را ادامه دهیم، گفت: ما اولین توطئه بزرگ را پشت سر گذاشتیم. مبنای آمریکا این بود که به محض خروج از برجام ایران نیز از برجام خارج شده و پرونده ایران به سرعت به شورای امنیت رفته و همه قطعنامه ها و تحریم‌ها برگشته و ایران تنها در برابر دنیا قرار بگیرد.

در مرحله اول اجازه ندادیم که آمریکا به هدف خود برسد و در گام اول توطئه آمریکا شکست خورد و به جز چند کشور و یک رژیم جعلی تمام جهان در برابر آمریکا ایستاد و این به معنای آن است که سیاست خارجی ایران موفق بوده است و این در حالی است که روزی همه کشورها در تحریم علیه ایران مشارکت داشتند و شورای امنیت علیه ایران رأی صادر می‌کرد.

امروز کشورهای بزرگ اتحادیه اروپا، روسیه، چین و همه کشورهای مهم جهان کار ترامپ را غیرصحیح، غیرقانونی و برخلاف صلح و امنیت جهانی تلقی می‌کنند و این موفقیت ماست.

نمی‌توان همه بارها را بر عهده دولتی گذاشت که با ده‌ها مشکل و فشار روبروست. وقتی موفق خواهیم بود و از مشکلات عبور خواهیم کرد که همه به صحنه بیایند. جامعه ایران با نظرات دولت منتخب خود و رئیس جمهور منتخب خود آشناست و آگاه است که ما در دولت معتقد به فضای باز اطلاعات در کشور هستیم. دولت محدودیت در ارتباطات بین مردم را نمی‌پسندد و معتقد است مردم به خوبی راه خودشان را تشخیص می‌دهند.

خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید "تو فقط و فقط یادآوری کننده راه‌های درست برای وجدان‌های بشری هستی و نمی‌توانی به زور مردم را به این سمت و آن سمت هدایت کنی".

دعوا در 29 اردیبهشت بر سر رقابت دو یا چند نفر نبود بلکه بر سر این موضوع بود که آیا ملت باید آزادانه و با اختیار راه خود را برگزیند یا اینکه مردم دارای اختیار نیستند و باید به هر آنچه ما پسندیدیم و به آنها گفته شد، را عمل کنند. مسأله در 29 اردیبهشت پارسال رقابت بین دو اندیشه بود. یک اندیشه می‌گوید تا آنجا که ممکن است باید با دنیا تعامل کرد تا جایی که وجدان عمومی بپذیرد که این ایران نیست که از تعامل رویگردان است. اگر مردم این مسأله را بپذیرند در کنار دولت و حامی دولت می‌مانند و آن وقت می‌توانیم راه را ادامه داده و با وحدت از همه مشکلات عبور کنیم.

معتقدیم جوانان و زنان باید مدیریت کشور را برعهده بگیرند و بر این تصمیم که تا پایان دولت دوازدهم باید 30 درصد مدیریت کشور برعهده زنان شایسته قرار گیرد، ایستاده‌ایم. باید سن مدیریت در کشور از 48 سال به 40 سال کاهش یابد، بر این مبنا امروز شاهد هستیم که در تمام نهادهای دولتی جوانان بیش از گذشته به کار گرفته شده‌اند و حداقل 12 معاون وزیر و رئیس سازمان‌های مستقل ما و 46 مدیر کل در دستگاه‌های اجرایی از زنان شایسته و جوانان انتخاب شده‌اند و این راه گام به گام ادامه خواهد داشت.

ممکن است بعضی‌ها این تصمیم و رویه را نپذیرند، اما تصمیم و وعده ما در 29 اردیبهشت آن بود که جوانان، زنان، اقوام و ایده‌های مختلف باید مسیر رشد و تعالی کشور را آنگونه که خود می‌خواهند انتخاب کرده و بپیمایند؛ امیدوارم راهی را که برگزیده‌ایم با هم ادامه دهیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 31 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: