ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 اردیبهشت ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 31 اردیبهشت

هشدار روسیه به امریکا

درباره حمله به ایران

 
 
 
 

سه شنبه قرار است کاخ سفید "نقشه راه" ترامپ علیه ایران را اعلام کند. هنوز هیچ حدس قریب به یقین در باره این نقشه در رسانه های امریکائی منتشر نشده، اما یک اظهار نظر سئوال برانگیز از سوی وزیر خارجه روسیه "لاوروف" پس از سفر صدر اعظم آلمان به روسیه و دیدار با پوتین، برخی گمانه زنی ها پیرامون "نقشه راه" امریکا را موجب شده است. صدراعظم آلمان که در روسیه از ضرورت دفاع از برجام سخن گفته بود، بلافاصله از روسیه عازم چین شد و لاوروف نیز گفت "ما امیدواریم لغو برجام از سوی امریکا مرتبط به طرح حمله به تهران و تغییر رژیم نباشد".

امریکا تمام تلاش خود را می کند تا اروپا را بدنبال خود کشانده و لغو برجام و تحریم ها علیه ایران را به اروپائی ها نیز دیکته کند اما اروپائی ها که میدانند در اینصورت باید ضربه بزرگ اقتصادی را متحمل شوند تاکنون در برابر ترامپ مقاومت کرده و حتی نزدیکی خود به روسیه را آغاز کرده اند. باید توجه داشت که اتحادیه اروپا را عملا آلمان و سپس فرانسه رهبری می کنند و رهبران این هر دو کشور با لغو برجام مخالف اند.

استراتژی ترامپ نا امن ساختن خاورمیانه، محروم کردن اروپا از نفت خلیج فارس و نفت و گاز روسیه و سپس فروش نفت صخره ای خود به اروپائی هاست و برای تحقق این استراتژی بدنبال جنگ است وگریبان خود را نیز با همین هدف از چنگ بحران شبه جزیره کره خلاص کرده است. برخی خوشحالی ها در ایران بابت افزایش قیمت نفت یک فریب خوردگی است زیرا نمی دانند که پشت گران شدن نفت خود امریکا قرار دارد تا نفت ارزانتر امریکا را جانشین نفت روسیه و خلیج فارس کند!

بخش دوم استراتژی امریکا نا امن کرد و یا نا امن جلوه دادن جهان و بویژه اروپاست برای جلب سرمایه ها به امریکاست. یعنی آنچه در جریان جنگ دوم جهانی و پس از پایان جنگ دوم روی داد و امریکا را تبدیل به قدرت اول اقتصادی جهان کرد. شاید در این مرحله، نقشه راه ترامپ عمدتا نشان دادن "لولوی جنگ" باشد، اما نمی توان آماده تبدیل شدن "لولو" به واقعیت نبود!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 31 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: