ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 فروردین ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

 مردم این رفتن را به حساب رهبر می گذارند

نجفی باتهام این خدمات

باید از شهرداری تهران برود!

 
 
 
 

 

اتهامات نجفی شهردار تهران که هنوز معلوم نیست می رود یا می ماند:

 

1- از ۲۱ فروردین ماه همه‌ی قراردادهای بالای یک میلیارد تومان شهرداری در وب‌سایتی که در دسترس عموم شهروندان است منتشر می‌شود

2- گزارش چندصد صفحه‌‌ای تحویل و تحول شهرداری با جزئیاتی دقیق و شفاف درباره‌ی عملکرد و تخلف‌های شهردار سابق تهران منتشر شد،

3- صدور هولوگرام جدید و شهرفروشیِ پرفساد متوقف شد،

4- برای اولین بار در ایران فایل اکسل جزییات بودجه‌ی سال ۹۷ شهرداری در دسترس عموم شهروندان قرار گرفت،

5-  شهرداری با مصوبات شورای شهر برای بسط شفافیت همراهی کرد،

6-  با اصلاح نظام طرح ترافیک تهران مجوزهای رانتی طرح ترافیک حذف شد،

7-  و همه‌ی شوراهای معماری موظف شدند همه‌ی آراء خود را در سامانه‌ی شهرداری ثبت کنند.

 

انضباط مالی

1- نجفی یک شهرداری ورشکسته با خزانه‌ی خالی و بدهی چند ده‌هزار میلیاردی و بدنه‌ی سنگین و غیرکارآمدِ حدود ۶۰ هزار کارمند تحویل گرفت و در شرایطی که منتقدان پیش‌بینی می‌کردند در همان چند هفته‌ی اول با بحران مالی در پرداخت ماهانه ۴۵۰ میلیارد حقوق پرسنل شهرداری مواجه و زمین‌گیر شود و در حالی‌که درآمدهای تحقق‌یافته‌ی شهرداری ۲۰۰۰ میلیارد کمتر از برآورد اولیه بود، با مدیریت او در هیچ یک از خدمات شهری خللی وارد نشد، حقوق همه‌ی کارمندان پرداخت شد و امسال ۶۰۰۰ میلیارد از بدهی‌های شهرداری نیز پرداخت شد. این توفیق چشمگیر او در مدیریت بحران مالی شهرداری، افزایش انضباط مالی و کاهش حیف و میل بودجه‌ی شهر بیش از برآورد اغلب ناظران است.

 

دمیدن هوای تازه‌ فرهنگی

1- نوروزگاه‌های تهران که مورد استقبال گسترده‌ی شهروندان قرار گرفتند،

2- نصب پوسترهای ضدآزار جنسی و خیابانی زنان در مترو،

3- جایگزینی پیام‌ها و تبلیغات ایدئولوژیک با پیام‌های مروج اخلاق و فرهنگ شهروندی در بیلبوردهای شهر و مترو،

4- افزایش کیفیت روزنامه‌ی همشهری،

5- بیلبوردهای زنان نامدار در روز جهانی زن در سطح شهر،

6- اجرای موسیقی و رقص نواحی ایران در مترو،

7- افزایش کیفیت مطالعات و پژوهش‌های مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران،

8- گشایش در مراکز فرهنگی وابسته به شهرداری،

9-  و توجه بیشتر شهرداری به مطالبات فعالان محیط زیست، فعالان زنان و عدالت‌جویان در مدیریت شهری، از نشانه‌های این هوای تازه، علی‌رغم همه‌ی فشارها و محدویت‌ها در حوزه‌ی اجتماعی و فرهنگی، است.

 

بهبود حمل و نقل عمومی

1- نجفی بر خلاف شهرداران قبلی تهران به جای سرمایه‌گذاری بر احداث تونل، پل و اتوبان که به افزایش مطلوبیت رانندگی و میزان ترافیک و آلودگی می‌انجامد، کاملا بر بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی متمرکز شد. در صورت اجرای برنامه‌های نجفی برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی تهران و افزایش واگن‌ها و خطوط مترو و اصلاح نظام تردد شهری در تهران، تا ۵ سال آینده آلودگی هوای تهران نصف خواهد شد و ترافیک به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. در همین مدت محدود و علی‌رغم کسری بودجه‌ی شدید نیز ۶۶ واگن و لوکوموتیو برقی به ناوگان متروی تهران اضافه شده است.

 

انتصابات قابل دفاع

1- امروز شهرداری تهران معاونان تواناتر، متخصص‌تر و سالم‌تری دارد (از جمله محسن پورسیدآقایی در معاونت حمل و نقل و ترافیک و پیروز حناچی در معاونت عمرانی)، شهرداران مناطقِ شایسته‌تری دارد، مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران مدیر لایقی دارد (محمدرضا جوادی یگانه) و ریل‌گذاری سیاستی در معاونت‌های شهرداری و استقرار مدیران در نهادهای تحت نظرشان پیشرفت قابل توجهی داشته است. این دستاوردها همه علی‌رغم فشارهای سهمگین از چند سو به او و با حفظ انسجام شورای شهر تهران حاصل شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: