ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 فروردین ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 22 فروردین

زورآزمائی نظامی

میان روسیه و امریکا در سوریه؟

 
 
 
 

 

24 ساعت گذشته هشدارهائی نظامی میان روسیه و امریکا رد و بدل شد که مستقیم و غیر مستقیم به ایران نیز مربوط است. امریکا آماده حمله موشکی به سوریه از طریق ناوشکن امریکائی "یو اس اس دونالد کوک" در نزدیکی سواحل سوریه شده است.

نماینده روسیه در سازمان ملل، فورا خواهان تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل شده و رسما اعلام کرد که امریکا اگر دست به چنین اقدامی بزند با واکنش های غافلگیر کننده روبرو خواهد شد. هشدار او روشن بود: امریکا در سوریه با قدرت نظامی روسیه روبروست، بویژه که ناوشکن امریکا در تیررس موشک های اتمی روسیه است! هشدار و تقابلی که ماجرای آستانه حمله اتمی امریکا به کوبا و تهدید قاطع شوروی (با حضور رهبر وقت شوروی "خروشچف) در سازمان ملل را تداعی می کند.

روز گذشته نماینده روسیه در سازمان ملل همچنین اعلام کرد: روسیه ایستاده است تا قدرت و اختیارات از دست رفته سازمان ملل به این نهاد بین المللی بازگردانده شود. هیچکس در جهان از اروپا و امریکا (ناتو) نخواسته است که آنها ژاندارم جهان باشند. هیچ سلاح شیمیائی در سوریه وجود ندارد و ما از سازمان ملل می خواهیم که در اولین فرصت یک هیات را برای بازرسی در این زمینه به سوریه اعزام کند. (امریکا به بهانه سلاح اتمی عراق را اشغال کرد و ناتو بویژه با همراهی فرانسه دوران سرکوزی لیبی را و ایستگاه بعدی سوریه بود که موتور نظامی مهاجمین در خاک سوریه از کار انداخته شد)

همچنین روز گذشته وزارت خارجه روسیه سفیر اسرائیل دراین کشور را احضار کرده و نسبت به حمله هوائی به خاک سوریه به وی هشدار داد.

آیا کار با هشدارها متوقف خواهد شد؟ امریکا که ریش خود را از شبه جزیره کره خلاص کرده تا در خاورمیانه موتور نظامی اش را به حرکت در آورد، با این هشدارها سر جایش خواهد نشست؟ حمله به سوریه و رویاروئی مستقیم روسیه و امریکا و ناتو فصل تازه ای از تقابل های جهانی را رقم نخواهد زد؟ در این میان، ایران می تواند مصون از این تقابل بماند؟ و آنها که همسو با امریکا در داخل کشور (حتی به بهانه تشکیل دولت نظامی برای سیاست خارجی نظامی) سعی می کنند دولت روحانی را فلج کنند و بر بحران اقتصادی و نارضائی مردم می افزایند، وظیفه اجرا نمی کنند؟

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: