ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 فروردین ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 23 فروردین

ضربه دولت به کمر

سازماندهندگان بحران "ارز"

 
 
 
 

 

تصمیمی که برای تثبیت نرخ دلار در شورای عالی اقتصاد گرفته شد و اسحاق جهانگیری آن را اعلام کرد، ضربه ای بود بر کمر غارتگران پشت صحنه بحران ارز که بزرگترین نقدینگی تاریخ ایران را دراختیار دارند و با همین نقدینگی قصد زمین زدن دولت روحانی و قبضه قدرت را دارند.

آن تصمیمی که روحانی هنگام تقدیم لایحه بودجه در مجلس اعلام کرد و گفت که می خواهند 25 در صد پول کشور را از چنگ موسسات اعتباری و مالی (باصطلاح تعاونی ها) در آورد و رهبر را نیز در این زمینه قانع کرده، یک اعلام جنگ با قدرت سایه بود. همچنان که اعلام ریز بودجه در ردیف بودجه یک شلیک دیگر به سنگر آنها بود. چند ده سال مفت خورده و برده بودند و به یکبار روحانی در مجلس دست آنها را رو کرد. هر دو گروه بلافاصله دست به دست هم دادند و مشهد را تبدیل به پایگاه و پایتخت دولت سایه کرده و توطئه ها را آغاز کردند تا مانع اجرای تصمیمات شوند. آنها حمایت بخش هائی از سپاه را نیز جلب کردند زیرا از جمله تصمیمات دولت، باز گرداندن خصوصی سازی هائی بود که در حقیقت بدست سپاه دادن کارخانه ها و شرکت ها در دوران 8 ساله احمدی نژاد بود. رهبر نیز بی سر و صدا در این زمینه کارت سفید به روحانی داده بود.

کودتای عقیم مانده دیماه که از مشهد آغاز شده و خیال داشتند آن را با تظاهرات علیه دولت در شهرهای دیگر سراسری کنند اما تبدیل به شورش علیه کل نظام انجامید، پس از بگیر و ببندهای امنیتی و وقفه ای چند هفته ای، بصورت بحران ارز، به مجلس کشیدن اعضای دولت وحتی طرح سئوال از رئیس جمهور در مجلس، به زیر کشیدن شهردار تهران "نجفی" و سخنرانی های تحریک آمیز برای دعوت سپاه به کودتا علیه دولت آغاز شد. سخنرانی "قدوسی" نماینده مجلس از مشهد که با دروغ آشکار گفت "روحانی می خواهد سپاه را به نفع ارتش منحل کند" یک نمونه بود. ( همه اخبار این رویدادها بتدریج و به روز در پیک نت منتشر شده است)

حالا با تصمیمی که جهانگیری اعلام کرد، باید منتظر "پاتک" اتاق بازرگانی، بنیادها و نهادهای خارج از نظارت، صادرکنندگانی مانند عسگراولادی و ... بود. درباره تصمیمی که شورای عالی اقتصاد درباره ارز گرفت و جهانگیری اعلام کرد، به تحلیلی که دو ماه پیش بعنوان راه حل بحران ارز (اجبار صادر کنندگان به تحویل ارز صادراتی به سیستم بانکی کشور...) در پیک نت منتشر شد و در این شماره خلاصه ای از آن را بار دیگر  منتشر می کنیم مراجعه کنید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: