ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول اسفند 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت اول اسفند

مجلس اصولگرا قرار است

جاده مذاکره با امریکا را باز کند؟

 
 
 

 

در روزهای اخیر، اظهار نظرهای قاطع و با اطمینانی از سوی روحانی و ظریف در باره حل مشکل تحریم ها بیان شده که به نوعی خبر از نتیجه دادن برخی تماس های با واسطه و بی واسطه با امریکا باید باشد. از جمله با پیام بردن و پیام آوردن وزیر خارجه کشور عمان و دیدار ظریف با یک سناتور امریکائی در حاشیه اجلاس امنیت مونیخ. شاید همطراز با سخنان امیدوار کننده روحانی و ظریف، این جمله دیپلمات ارمنی تبار و کارکشته روسیه "لاورف" باشد که سه روز پیش گفت : "بدنبال حل اختلافات ایران و آمریکا از طریق گفت وگو هستیم".

تاکنون سیاست روسیه در ارتباط با مناقشه میان امریکا و ایران توصیه به حل مشکلات از راه گفتگو بوده، اما اینبار لاورف از نقش روسیه برای حل مناقشه گفته است.

در  تهران نیز گفته می شود که میان روحانی و رهبر جمهوری اسلامی تفاهمی بر سر مذاکره با امریکا و انتخابات مجلس صورت گرفته است. گویا رهبر جمهوری اسلامی در پاسخ به اعتراضات روحانی درباره رد صلاحیت ها و افتادن کامل مجلس بدست اصولگرایان گفته است: شما تماس و گفتگو با امریکا را با مجلسی که دست اصولگرایان باشد می توانید، بدون جنجال ها و ابراز مخالف ها و رقابت های جناحی پیش ببرید. شاید دعوت پیاپی مردم برای شرکت در انتخابات از سوی روحانی و ظریف در روزهای اخیر محصول همین گفتگو و تفاهم احتمالی روحانی با رهبر باشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 فوریه 2020

 
 

اشتراک گذاری: