ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 اسفند 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

درغیاب فضای مجازی

دلیل انفجار قطار نیشابور را

حکومت توانست از مردم پنهان کند

 
 
 

 

 

9 بهمن 1382 قطار تهران- مشهد در نیشابور منفجر شد. این یکی از مهیب ترین حوادث ریلی جهان بود و صدها نفر در آن کشته شدند. بعدها حکومت شمار قربانیان این حادثه را 350 نفر اعلام کرد.

ساعت 9 و نیم صبح، 5 ساعت پس از انفجار و حریق اول زمانی که  مدیران و فرمانداران مشهد و نیشابور و شماری از مردم و نیروهای امدادی و آتش نشانی در محل  جمع شده بودند ناگهان انفجار مهیب دوم روی داد. انفجار به حدی بود که چرخ های قطار تا شعاع دو کیلومتر پرتاب و موج حاصل از آن تمام خانه ها و روستاهای اطراف را ویران کرد  و تا 20 کیلیومتر کشته داد و حتی در مشهد زلزله ای به قدرت 5 و 3 ریشتر ثبت شد و شیشه برخی خانه های شکست. هر کس در محل بود در دم جان سپرد. بیش از 350 کشته و صدها مجروح آمار رسمی است که اعلام شد.

حاثه در روزگاری بوقوع پیوست که از فضای مجازی خبری نبود و حکومت توانست از زیر پاسخگوئی طفره برود و تا امروز نیز کسی نمیداند که چه چیز در آن قطار حمل می شود که توانست معادل 180 تن "ت .ان. ت"   انفجار ایجاد کند.

ماجرای سقوط هواپیمای اوکرائینی با شلیک موشک در آسمان تهران و ناچار شدن حکومت به اعلام واقعیت این  انفجار نشان داد که دیگر مانند سالهائی که فضای مجازی وجود نداشت نمی توان اخبار را از مردم پنهان کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 فوریه 2020

 
 

اشتراک گذاری: