ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 اسفند 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی:

کاهش مشارکت مردم

در انتخابات مجلس یک هشدار بود 
 
 
 
 

 

درباره انتخابات دوم‌اسفند، چند نکته را باید مورد تأمل قرار داد:

نکته که مسئولان نظام را باید حساس کند، اینست که میزان مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم پائین بود.

مسئولان نظام باید این کاهش هشداردهنده را یک زنگ خطر بدانند و به بررسی همه‌جانبه آن بپردازند. در تهران، مشارکت بسیار پایین‌تر بود، وضعیتی که برای مرکز جمهوری اسلامی به‌هیچ ‌وجه قابل‌قبول نیست. بی‌اعتنائی به پایین آمدن میزان مشارکت مردم در این انتخابات را نباید یک راهکار برای عبور بی‌خطر از کنار این هشدار و به فراموشی سپردن آن دانست.

اگر گوش‌های مسئولین زنگ خطرها را نشنوند، خطر برطرف نمی‌شود. توسل به توجیهات غیرموجه نیز بی‌فایده است. کاهش مشارکت مردم در انتخابات را نباید به گردن دیگران انداخت. (از جمله به گردن کرونا)

واقعیت این است که عامل اصلی این ریزش، خودمان هستیم. هر روز که می‌گذرد، دافعه‌ها بیشتر و جاذبه‌ها کمتر می‌شوند.

بی‌تدبیری در برابر گرانی‌ها و ماجرای بنزین، بی‌عملی مجلس در برابر بحران‌ها و سازشکاری‌ها در مورد استیضاح وزرای خاطی (از جمله وزیر کشور که بدستور رهبر جلوی استیضاح او گرفته شد)، مربوط به هردو جناح است.

اینها به‌اضافه اعمال "نظارت استسلاقی" عواملی هستند که میزان مشارکت را کاهش داده‌اند؛ بطوری که حتی هزینه کردن شرع، خرج کردن شهدا و افراط‌ های بی‌ سابقه صداوسیما در تبلیغات هم نتوانستند افاقه کنند.

اگر از صاحب این قلم بپرسید پیام انتخابات مجلس یازدهم چه بود؟ در جواب خواهم گفت: یک هشدار بزرگ. هشدار به مسئولین که به جای جنگ قدرت به فکر مردم باشید .


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 فوریه 2020

 
 

اشتراک گذاری: