ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 اسفند 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پوتین خواست اردوغان برای

دیدار فوری را به آینده موکول کرد

ریا نووستی- نعمت بوستانی

 
 

 

 

تلویزیون 24 روسیه که شبکه ای خبری و 24 ساعته است، از تماس تلفنی اردوغان رئیس جمهور ترکیه با پوتین رئیس جمهور روسیه و پیشنهاد اردوغان برای دیدار فوری با پوتین بر سر جنگ ادلب خبر داد. همین تلویزیون اضافه کرد که پوتین با این ملاقات موافقت کرده اما زمان آن را برای هفته اول ماه مارچ تعیین کرده است. این تعیین وقت خود گویای آنست که روسیه نمی خواهد تا پایان آزاد سازی ادلب و عقب راندن نیروهای  نظامی ترکیه از این شهر سوریه با اردوغان دیدار کند.

از سوی دیگر خبرگزاری ریانووستی نیز در همین ارتباط گزارش داد که روز بیست و نهم فوریه اردوغان، از ولادیمیر پوتین درخواست کرد در تقابل نیروهای نظامی ترکیه و ارتش سوریه بی طرف بماند. او  تاکید کرد که حضور نیروهای نظامی ترکیه در سوریه یک ماجراجویی و یا تمایل برای گسترش مرزها نیست. ما به دعوت بشار اسد وارد سوریه نشده‌ایم بلکه مردم این کشور از  ما خواستند به کمک آن‌ها بشتابیم و تا زمانی که مردم از ما نخواهند سوریه را ترک نخواهیم کرد.

جنگ جدید برای رهائی ادلب زمانی تشدید شد که تروریست های تحریر الشام که مورد حمایت ترکیه می‌باشند روز 27 فوریه حملات گسترده ای را علیه مواضع نیروهای دولتی سوریه آغاز کردند. تروریست ها با آتش متقابل ارتش سوریه مواجه شدند و تلفات سنگینی را متحمل گردیدند. در درگیری‌های نظامی طرفین افراد ارتش ترکیه نیز حضور داشتند که طبق اظهارات رسمی 36 نفر از آن‌ها کشته شده‌اند و تعداد زیادی زخمی گردیده اند.  در ارتباط با تشدید تنش‌ها در ادلب، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مقامات ترکیه از وجود افراد ارتش این کشور در بین تروریست ها اطلاعی نداده بودند.

در عین حال سرگیی لاوروف اعلام کرد، براساس توافقنامه 17 سپتامبر سال 2018 ترکیه متعهد شده بود، مخالفین مسلح دولت سوریه را که آماده گفتگو با دولت این کشور هستند را از تروریست ها جدا کند که به این تعهد خود پایبند نماند.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول مارس 2020

 
 

اشتراک گذاری: