ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 اسفند 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 14 اسفند

قرنطینه فردی و خانوادگی

احتمالا در تهران اجرا می شود!

 
 
 

 

گزارش دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان تهران که در نشست کمیته مشارکت های اجتماعی و خدمات داوطلبانه ستاد ملی مقابله با کرونا روز ۹ اسفند ارائه شد:

«از عبارت وضعیت قرمز استفاده نمی‌کنم ولی مساله کاملا جدی است. این یک بحران جهانی است. ممکن است در هفته آینده، مساله جدی‌تر شود، یعنی واقعا درصد خطر ابتلا بیشتر شود. آنقدر جدی است که برای نخستین بار همه تجمعات را تعطیل کردیم. این کار آسانی نبود.

فرهنگ بسیار مهم است. در چین وقتی گفتند بیرون نیایید، واقعا مردم فقط تا پشت پنجره خانه‌شان آمدند. تمام کشورهای اطراف ما آلوده شده اند. این بحران باهمه حوادث و بحرانهای پیشین تفاوتهای اساسی دارد. نمیتوان گفت این ویروس تا چه زمانی مهمان کشور ما خواهد بود. این ویروس در محیطهای پر تراکم، بصورت تصاعدی منتشر میشود. در درجه حرارت بالای ۴۰ درجه و رطوبت بالای ۸۰ ، این ویروس دو ساعت زنده میماند که ما چنین شرایطی در هیچ نقطه کشور نداریم . بنابراین طول عمر این ویروس در کشور ما بیشتر است.  مهمترین بخشی که نیاز به استفاده از ماسک دارد، افراد بیمار هستند. کسانی که سرفه و عطسه مداوم میکنند و علائم سرماخوردگی دارند. الگوی رفتار ویروس کرونا در چین و ایران شبیه هم است. به مردم بگویید بهداشت را رعایت کنند. این مهمترین کار است.شستن دست و تهویه وچرخش هوا تاثیر زیادی در پیشگیری دارد. به ترویج و انتشار فیلم‌های آموزشی به طور گسترده نیاز داریم. باید رفتار روزمره ما تغییر کند. از بازکردن درب منزل تا تعویض لباس ها و شستن دستها و... همه باید تغییر کند. ما داریم برای مردم، محدودیت ایجاد می‌کنیم. ممکن است الگوی ایجاد محدودیت‌ها در روزهای آتی تغییر کند. نباید این موضوع موجب هراس شود. مردم باید بدانند تعطیلی روز برفی یا تعطیلی آلودگی هوا، با تعطیلی کرونا متفاوت است. مسافرت در چنین شرایطی، هم خطرناک و هم غیراخلاقی است. قرار نیست تهران را قرنطینه کنیم ولی لازم است که قرنطینه ‌سازی فردی و خانوادگی را پیاده کنیم. ما میفهمیم وضعیت معیشت بسیاری به این قرنطینه وابسته است ولی کنترل اپیدمی مهم‌تر است.  مقاومت در برابر این محدودیت‌ها، مساوی با شیوع بیماری است.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 مارس 2020

 
 

اشتراک گذاری: