ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 بهمن 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در برلین و برای جلوگیری از فاجعه جهانی

پوتین خواهان اجلاس ویژه

5 قدرت شورای امنیت شد!

 
 
 

 

 

رئیس جمهور روسیه "پوتین" پس از شرکت در اجلاس ناموفق صلح لیبی که در پایتخت آلمان "برلین" تشکیل شده بود، راهی اورشلیم و بیت المقدس شد. دلیل سفر به اسرائیل شرکت در مراسم وسیع 75 مین سال پایان محاصره لنینگراد و آزادی اردوگاه مرگ آشویتش و یادبود قربانیان یهودی این اردوگاه  در دومین جنگ جهانی بود. در همین مراسم که رهبران و نمایندگان 40 کشور در آن شرکت کرده بودند پوتین که نخستین سخنران مراسم بود گفت: 40 در صد یهودی های قربانی جنگ  شهروندان روسیه بودند. او پس از دیدار با نخست وزیر اسرائیل و در پایان این مراسم راهی بیت المقدس شد و با محمود عباس رئیس دولت خودگردان فلسطین دیدار و مذاکره کرد. نوعی حفظ توازن در رابطه با  اسرائیل و فلسطین!

پوتین در همین سفر گفت که پیشنهاد می کنم رهبران 5 قدرت جهانی دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل دور یک میز نشسته و برای تمام چالش های کنونی جهان و خطراتی که جهان نگران وقوع آنست (شاید  اشاره به حمله اتمی به ایران) چاره ای بیاندیشند. جهان در مرحله خطرناکی قرار گرفته است. پوتین اضافه کرد: من در سفر به برلین با رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان دراین باره صحبت کردم. آنها از این پیشنهاد استقبال کردند. محل و زمان این اجلاس را به تفاهم طرفین واگذار می کنم. این 5 کشورعبارتند از امریکا، فرانسه، روسیه، چین و انگلستان.

بدنبال اعلام این پیشنهاد از سوی پوتین، چین حمایت خود را از این پیشنهاد اعلام کرد اما تاکنون امریکا و انگلستان در این باره نظر خود را اعلام نکرده اند. حدس زده می شود که پس از دیدار پوتین و ترامپ نظر امریکا نیز در این باره اعلام شود.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 ژانویه 2020

 
 

اشتراک گذاری: