ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 بهمن 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

وحشت از بیماریهای ناشناخته

سلاحی کار آمد در دست زنگی مست!

ریا نووستی "دیمیتری کوسیریف"- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

طبق آمار رسمی از ماه اکتبر سال گذشته نوعی بیماری همه گیر گریپ در ایالات متحده آمریکا شیوع پیدا کرد و بیش از 15 میلیون نفر گرفتار این بیماری شدند که تا به حال 8200 نفر قربانی آن شده اند؟ این داده‌های رسمی می باشد که توسط مرکز کنترل بیماری ایالات متحده آمریکا منتشر شده است. این بیماری همچنان ادامه دارد.

بیاد بیاوریم که بیماری تب آبولا همچنان در حال گسترش است اما کسی بدان توجه نمی کند. مرکز بیماری تب آبولا در کنگو قرار دارد

من در اینجا بخشی از برداشت‌های شخصی خود را ذکر می کنم. این روز ها من از طریق سه فرودگاه جنوب شرقی آسیا پرواز کردم که گویی از طریق یک سیستم، دور بین هایی وجود دارند که دما را در راهرو ها اندازه‌ گیری میکنند، ضمن اینکه عده‌ ای از نزدیک این سیستم‌ ها را در کنترل دارند تا چنانچه مورد مشکوکی یافت شود اقدام‌های پیشگیرانه انجام شود. هر چند اروپایی های به این امر توجه نمی کنند.

طبق گردش سال قمری این روزها جشن های سال نو کشورهای جنوب شرق آسیا در پیش است و تعداد زیادی چه چینی و چه اهل سنگاپور و چند کشور دیگر آسیایی در فرود گاه ها و خیابان‌ها بدون ماسک در حال رفت و آمد هستند و البته همه با ترس. در چنین روزهایی بزرگترین چرخ گردش گری برون مرزی چینی‌ها به گردش در می آید. این بزرگترین جریان گردش گری جهانی است. در سال 2015 حدود 100 میلیون نفر از اهالی جمهوری خلق چین از سایر کشورها بازدید کردند. برای سال 2020 پیش‌ بینی شده بود تا بیش 160 میلیون نفر یعنی یک و نیم برابر جمعیت روسیه قرار بود به خارج مسافرت کنند. بر اساس اطلاعات رسمی در سال 2018 توسط توریست های چینی 188 میلیارد دلار به اقتصاد دیگر کشورها سرازیر شده است.

هراس از گردش گری مستقیماً گریبان هزاران شرکت در ارتباط با جمهوری خلق چین را در بر می گیرد. درآمدی که شامل حال صدها هزار نفر می شود. یعنی ضرری که کم‌تر از ضرر بستن تعرفه های وارداتی چین به ایالات متحده آمریکا در سال 2018 نیست. این سلاحی بود کارآمد که دولت ها و شرکت های مختلفی را با این استدلال: همه عفونت ها از چین ناشی می‌شود و هر فرد چینی تهدیدی برای سلامتی و زندگی شما است.

البته این همه آن چیزی نیست که گفته می‌شود. سؤال اساسی این است که آنفولانزای مرغی و دیگر ویروس ها از کجا به وجود آمده اند؟ در این راستا نشریه واشنگتن تایمز به نقل از دانی شهام، مامور بازنشسته اطلاعاتی اسرائیل می نویسد، تنها مؤسس ویروس شناسی در چین و در شهر ووهان، قرار دارد. در ادامه (به عبارات دقت کنید): „ ممکن است آنجا برخی از آزمایشگاه ها در حال تحقیق و توسعه سلاح های بیولوژیکی باشند“. هر چند ارزیابی نتایج و کارایی شبکه‌های اطللاعاتی اسرائیل در جمهوری خلق چین دشوار است اما نشریه واشنگتن تایمز معمولاً نشریه ویژه ای است که نظرات کارکنان باز نشسته و فعلی اطلاعاتی مختلف را منتشر می کند.

نتیجه‌ گیری در اینجا بسیار ساده است. انسان امروزی که از اطلاعات تغذیه گردیده و آموزش داده شده است با آرامش به تجزیه و تحلیل می پردازد. در این صورت نه از سیاست و نه از اقتصاد ترس آنچنانی به خود راه نمی دهد، بلکه از یک ترس نهادی و بدوی یعنی ترس از بیماری‌های ناشناخته و جدید، مرگ سیاره به دلیل تغییرات آب و هوایی و نظایر این ها. ترساندن مردم از بیماری‌های ناشناخته سلاحی است کارآمد.

 

https://ria.ru/20200128/1563932836.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول فوریه 2020

 
 

اشتراک گذاری: