ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 بهمن 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مهمانی شام خاتمی با حضور روحانی و...

آمران حریق سفارت عربستان

قصد تسلط بر مجلس آینده را دارند 
 
 

 

 

روزنامه کویتی «الجریده» از دیدار روحانی و محمد خاتمی در یک میهمانی شام و مسائلی که در این دیدار مطرح شده گزارشی منتشر کرده است. ظاهرا این دیدار و میهمانی همان دیداری است که دفتر ناطق نوری هم آن را تلویحا تائید اما تفسیرهای امنیتی روزنامه کیهان دراین باره را تکذیب کرد.

الجریده نوشت:

تلاش هایی که دولت های منطقه برای آتش بس بین تهران - واشنگتن و ریاض می کنند، وارد درگیری انتخاباتی بین اصلاح طلبها و اصولگرایان شده است؛ در حالی که اصلاح طلبها با این میانجی گری ها موافقند، اصولگرایان مخالف آن بوده و علیه آن عمل می کنند. پنجشنبه دو هفته پیش، رئیس دولت اصلاحات "محمد خاتمی" مهمانی شامی ترتیب داد، که حسن روحانی و تعدادی از رهبران دو جریان میانه رو و اصلاح طلب نیز در آن حضور داشتند. در این نشست، روحانی طی صحبت هایی، از تلاش کویت و عمان برای حل اختلافات بین ایران و عربستان سخن گفته و از حمله جریان اصولگرا به پادشاهی عمان و کویت، شکایت کرد و گفته که تندرو هایی که در سال 2016 به سفارت سعودی حمله کردند امروز تلاش می کنند در انتخابات آینده بر مجلس مسلط شوند.

روحانی تاکید کرده که دولت او در حال برقراری تماس های پشت پرده ای برای بهبود روابط سیاسی با دولت های همسایه است.

روحانی به کانالهای تماسی بین تهران و واشنگتن، برای رسیدن به توافق اشاره کرده است، که در صورت موفقیت این تلاشها، دولت نیاز دارد تا اغلب نمایندگان مجلس از آن حمایت کنند. با توجه به اینکه دولت روحانی هنوز یک سال و نیم زمان دارد، در صورتی که اصولگرایان بر مجلس نمایندگان سیطره پیدا کنند، تمام تلاش ها برای آتش بس و آرامش در منطقه، با موانع سختی مواجه می شود. روحانی از اصلاح طلبها خواسته  از انتخابات مجلس کناره گیری نکنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 فوریه 2020

 
 

اشتراک گذاری: