ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 دی  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی آیت الله محقق داماد

ج. اسلامی باید از سیاست

تقسیم بندی مردم دست بردارد

 
 
 

 

 

پس از 4 دهه تقسیم مردم ایران به "خودی" و "غیر خودی"، "مکتبی" و "غیر مکتبی"، "مسلمان" و "کافر"، "سنی" و "شیعه" و دهها تقسیم بندی دیگر اکنون بانگ دیگری برخاسته که نه تنها شامل حال مردم ایران باید بشود، بلکه پایه سیاست خارجی جمهوری اسلامی باید قرارگیرد. این بانگ را آیت الله محقق داماد که سالهای رئیس سازمان بازرسی کل کشور بود اما لقای بودن در ساختار جمهوری اسلامی به خطایش بخشید و به حوزه علمیه قم بازگشت اینگونه بلند کرده است:

« منشأ تکفیر ناشی از تقسیم‌بندی انسان‌ها به کافر و مومن است. من به‌عنوان یک طلبه 72 ساله که عمری را به پژوهش در این عرصه مشغول بودم می‌گویم که باید این تقسیم‌بندی را کنار بگذاریم و تقسیم‌بندی جدید انسان‌ها را به مسالم و محارب مطرح کنیم. بدین‌معنی که هرکس که صلح‌دوست و ساتور به‌دست نیست و می‌خواهد گفت‌وگو کند دست او را بفشاریم و روی او را ببوسیم چرا که حکم قرآن‌کریم و آیاتش این است و ما جایز نیست با کسی که با ما نمیجنگد بجنگیم. جمهوری اسلامی ایران نیز نخستین کاری که می‌کند این است که باید روی این موضوع فکر کند و این را نظریه شیعه پیرو ائمه‌اطهار اعلام کند و از این طریق تفاوت خودش را با داعش بیان کند. تکفیر ناشی از این تقسیم‌بندی است و اگر آن را اصلاح کنیم و اسلام را داخل شدن سلام به سین یعنی آرامش، صلح، دوستی، عشق و محبت بدانیم مسائلمان حل خواهد شد.»

آنها که در فراز و فرودهای جنبش اعتراضی مردم ایران عمدتا روی سرکوب و کشته شدن معترضان متمرکز می شوند، فراموش می کنند که هر خیز اعتراضی مردم که به خون کشیده می شود دستآوردهائی برای تغییرات مهم در کشور بوجود می آورد و تاثیر خود را در کل حکومت و جامعه می گذارد و در آن بازتاب می یابد. این درس بزرگ تمام جنبش های اعتراضی و انقلابی جهان است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 دسامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: