ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 دی  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 7 دیماه

دیواری ترک برداشته

که حکومت به آن تکیه می کرد

 
 
 

 

 

سرتیپ نجات، در "همایش نخبگان عصر ستایشگری"، که یکی از برنامه های هیات رزمندگان اسلام و سازمان بسیج مداحان است، گفت:

"شیوه تلاش برای تغییر نظام حکومتی ایران تغییر کرده و در مدل جدید براندازی، تکیه بر افراد فرودست جامعه و کسانی است که محصول حاشیه‌ نشینی و بی‌سوادی هستند و در فضای مجازی آلوده شده‌اند."

نجات که مدتی جانشین رئیس اطلاعات سپاه (حسین طائب) بود و معلوم نیست به چه دلیل از این سمت کنار گذاشته شد و اکنون معاون فرهنگی سپاه است، درباره شورش آبان اضافه کرد:

آمریکایی‌ها طراحی کرده بودند که با خروج از برجام، تحریم‌های بسیاری را می‌توانند اعمال کنند تا مردم خشمگین و ناراضی تحت تأثیر شبکه‌های مجازی وارد تظاهرات شوند. مشکل ایران و آمریکا "دشمنی دو تمدن" است.

تاکنون همان بخش از جامعه که سردار نجات آنها را نیروی جدید مقابله با نظام بر شمرده نیروی کمتر آگاه جامعه و حامی جمهوری اسلامی بودند و این اعتراف که این نیرو اکنون در برابر نظام قرار گرفته، مهمترین نکته برای ارزیابی و تحلیل شورش آبانماه است. گفته های سردار نجات نشان میدهد که در راس سپاه نیز فهمیده اند که بقول معروف "این تو بمیری- از آن تو بمیری ها نیست" و دیوار پشت نظام ترک برداشته و دیگر نمی تواند به آن تکیه کند. تکلیف اقشار متوسط و میانه جامعه باحکومت که تاکنون معلوم بود و موضع و نگاه کارگران و مزدبگیران هم – بویژه علیه خصوصی سازی های لیبرالیستی حکومتی که شخص رهبر دستور آن را با تغییر ماهیت اصل 44 قانون اساسی داد-  که نیاز به توضیح ندارد. مرور اخبار جنبش اعتراضی کارگری بیکار شده و حقوق نگرفته حجت را بر همگان تمام کرده است. این ترک را حکومت خواهد توانست با تغییرات اساسی سیاست ها و ایجاد تغییرات در ساختار خود ترمیم کند؟ آینده نزدیک به این سئوال پاسخ خواهد داد.

(عکس: سردار نجات دست راست و فرمانده کل و کنونی سپاه سمت چپ)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 دسامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: