ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 دی  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نگاهی به یاداشت محمدعلی ابطحی

دروغگوئی سخنگوی قوه قضائیه

 درباره ضرب و شتم نرگس محمدی!

 
 
 
 
 

 

نرگس محمدی را از زندان اوین به زندان زنجان تبعید کردند، البته پس از ضرب و شتم وی در اتاق رئیس زندان اوین و توسط شخص وی. دلیل این تبعید تحصن وی و 7 زندانی زن دیگر علیه سرکوب خونین مردم در شورش آبانماه بود.

درجلسه سخنگوی قوه قضائیه "اسماعیلی" از وی در باره این تبعید توام با ضرب و شتم سئوال شد و وی تبعید را تائید اما ضرب و شتم را تکذیب کرد.

محمد علی ابطحی که تا پیش از کودتای 88 روزانه یادداشت های چند خطی درباره مسائل اجتماعی وحکومتی با بهره گیری ظریف از طنز می نوشت، پس از کودتا دستگیر شد و در زندان یکی از دستگیر شدگانی بود که بشدت زیر فشار و شکنجه قرارگرفت و با چهره ای بکلی متفاوت با دوران پیش از کودتا در تلویزیون ظاهر شد تا اعترافات کند! پس از آن از زندان آزاد شد اما دیگر از آن کوتاه نویسی و طنز نویسی خبر نبود. بسیار محتاط و گهگاه می  نویسد. او رئیس دفتر محمد خاتمی، معاون پارلمانی دولت او، سالها رئیس رادیو و در طول جنگ نیز در ستاد تبلیغات جنگی بود.

با این سابقه و این اشاره به یادداشت روز گذشته او که متفاوت با اغلب یادداشت های پس از کودتای 88 اوست باز میگردیم. او در پاسخ به تکذیب ضرب و شتم نرگس محمدی و دروغگوئی سخنگوی قوه قضائیه و عوامفریبی ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه برای اصلاح این قوه نوشت:

همشهری گرامی

وقتی شما بدون هیچ شاهد و دلیلی با سرعت می گویید ضرب و جرح خانم نرگس محمدی تکذیب می شود، توقع نداشته باشید کسی حرفتان را باور کند. شما سخنگو هستید. از هر استاد ارتباطاتی بپرسید میگویند حرف سخنگو، وقتی مورد قبول قرار می گیرد که بافکت های دقیق همراه باشد. خیلی وقتها نظام ومردم قربانی افراد خطا کار شدند. مثل داستان مرتضوی و زهرا کاظمی (عکاس خبرنگار ایرانی کانادائی که در جریان بازجوئی توسط مرتضوی و معاونش کشته شد).

تحقیق کنید. به مردم مستدل توضیح بدهید. اگر با این شیوه یک طرفه و از موضع بالا با مردم حرف بزنید، توقع باور اصلاحات قضایی را نداشته باشید. انتقام از نرگس محمدی و ضرب شست نشان دادن به یک زندانی خانم سیاسی نشانه قدرت نیست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 دسامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: