ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 دی  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در تفسیر رویدادی اخیر حق با مقتدا صدر است

تلاش طراحان، برای مهار

جنبش اعتراضی مردم عراق

 
 
 

 

 

پشت جنجالی که ابتدا با شلیک موشک از طرف حشد الشعبی به سمت یکی از پایگاه های امریکا در عراق شلیک شد و سپس بمباران سه پایگاه حشد الشعبی در عراق توسط امریکا اهدافی دنبال می شود که از آن نباید غافل شد.

نخست این که طراحان موشک پرانی به سمت پایگاه امریکائی عملا زمینه گسترش حضور نظامی امریکا درعراق را فراهم کردند. دوم این که این طراحان می خواستند سمت و سوی تظاهرات مردم عراق علیه فساد حکومتی را که بتدریج سمت گیری علیه ایران هم پیدا کرده، تحت تاثیر قرار بدهند که اوج آن تکرار آتش زدن سفارت عربستان در تهران، این بار آتش زدن دیوار سفارت امریکا درعراق بود. صدا و سیما و برخی مطبوعات و خبرگزاری های حکومتی با آب و تاب خبر از تصرف و آتش زدن سفارت امریکا میدهند در حالیکه تظاهر کنندگان به سختی به چند صد نفر می رسیدند و مهارت لازم را برای این حمله داشتند. این تظاهرات کجا و تظاهرات وسیع مردم در شهرهای مختلف عراق علیرغم شلیک نیروهای نظامی و انتظامی و حتی مامورانی از داخل خود جمعیت به طرف مردم کجا!

تقریبا همین دیدگاه را روز گذشته مقتدا صدر در این جمله کوتاه بیان کرد:

«شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند هدف از اعتراضات در مقابل سفارت آمریکا در بغداد پایان دادن به تظاهرات اصلاح‌طلبانه مردمی است.»

در این ماجرا سپاه پاسداران در جلد سخنگوی حشدالشعبی عراق وارد میدان شد که عملا مهر تائید بر وابستگی این گروه شبه نظامی به سپاه شد. گروهی که بدلیل مبارزه با داعش برای خود اعتباری در عراق پیدا کرده بود اما بتدریج بدلیل وابستگی به سپاه از این اعتبار کاسته شد و چهره ملی اش ضربه دید. تردید نیست که دراین ماجرا دستگاه های تبلیغاتی اسرائیل و برخی کشورهای عرب منطقه نیز عمل کردند اما سپاه و جمهوری اسلامی می توانستند در دام این تبلیغات نیفتند که چنین نشد و افتادند و حشد الشعبی را هم شعبه سپاه قدس در عراق معرفی کردند.

بسرعت و در عرض چند روز خاتمه این طرح و ادامه تظاهرات مردم در عراق نمایان خواهد شد و ای بسا موقعیت ایران درعراق تحت تاثیر این حوادث بدتر از گذشته هم بشود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 ژانویه 2020

 
 

اشتراک گذاری: