ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 دی  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش دوم از کرمان

راهپیمایان معترض شعارها بودند

اما دعوت به آرامش می شدند!

 
 
 

 

 

درباره بدرقه سردار سلیمانی علاوه بر گزارش مربوط به فرار مردم پس از شنیدن فریاد "بمب" از میان جمعیت، گزارش دیگری هم از کرمان بدست ما رسیده که می خوانید:

جمعیت بسیار زیاد بود. حتی از راه های دور. خیلی از آنها را مردم بصورت دسته های 10 تا 15 نفری در خانه هایشان اسکان داده بودند. از خیلی ها که سئوال می کردی با چه انگیزه ای به مشایعت آمده اند می گفتند "باعث افتخار کرمان بود".

از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ۳۰۰۰ چلوکباب و از رفاه کرمان ۲۵۰۰ پرس قرمه سبزی فرستاده شده بود. از خیلی از مراکز غذا فرستاده شده بود. از میدان آزادی کرمان تا مسجد صاحب الزمان هر چند متری ایستگاه صلواتی و پذیرایی با کیک، ساندیس و آب معدنی بصورت رایج بود. بخش اعظم جمعیت خود جوش شرکت کرده بودند و بخش را هم از تبریز و خوزستان، یزد و رفسنجان سازماندهی کرده و آورده بودند و به همین دلیل جمعیت وسیع و خیلی ها شهر را نمی شناختند و شاید یکی از دلائل کشته شدن مردم هنگام فرار از وحشت شایعه انفجار بمب همین ناآشنائی و ندانستن راه فرار بود.

سازماندهی شعارها تماما با جناح راست و عمدتا از سوی جبهه پایداری بود.عده ای طوطی وار تکرار می کردند.

اکثر شرکت کنندگان تصور یک قهرمان ملی از قاسم سلیمانی داشتند و فقط وابستگان به نظام او را سرباز ولایت معرفی می کردند. کسانی در مراسم شرکت کرده بودند که حتی نظراتشان براندازی است.

جمعیت تلفیقی بود از حضور خودجوش مردم و حضور سازماندهی شده و بسبج حداکثری .

راهپیمائی که شروع شد دسته هائی در گوشه و کنار کاریکاتورهائی از روحانی و ظریف را در دست داشتند با مضمون لو دادن سفر سلیمانی به امریکائی ها توسط این دو نفر و حتی درشعارهائی که از بلندگوها داده می شد هم همین شعارها تکرار می شد. عده ای با اعتراض غر و لند می کردند اما توسط بقیه مردم دعوت به سکوت و آرامش و تحمل می شدند که درگیری پیش نیآید و راهپیمائی تمام شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 8 ژانویه 2020

 
 

اشتراک گذاری: